1

Är detta ett vanligt fel eller har jag problem någon annanstans som resulterar i detta fenomen?

Post's attachments

kopplingsarm.jpg, 59.25 kb, 960 x 574
kopplingsarm.jpg 59.25 kb, 146 downloads since 2012-06-16 

2 Senaste redigerad av koppen (2012-06-16 11:35:21)

Tja.
Har också råkat ut för detta vet ej om det är vanligt, är nybörjare på vw's. Så skulle gärna med vilja veta vad de kommer sig.

Såg att de fanns på classicvw för 99 kr.

/Mvh Koppen

Typ3 Notchback -65 | Dr Gonzo DH -76 |

3

koppen skrev:

Tja.
Har också råkat ut för detta vet ej om det är vanligt, är nybörjare på vw's. Så skulle gärna med vilja veta vad de kommer sig.

Även om det finns ny att få tag eller om mån får göra en egen.

/Mvh Koppen

Det finns ju nya förstärkta att köpa!

4

Såg de på classicvw nu, är dom förstärkta?

5

Bear skrev:

Är detta ett vanligt fel eller har jag problem någon annanstans som resulterar i detta fenomen?

man brukar använda förstärkta armen om du har en hårdtyckplatta brukar det hända det som har hänt
Ps den såg mycke sliten ut där som utramnings lagret  satt
//// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

6

Jag har råkat ut för detta.
Känns inte som ett vanligt fel då det inte något som diskuterats alltförmycket, men......jag har också råkat ut för detta, en gång på 30 år.
Men fortsättningsvis ska jag försöka inspektera just detta.
Kan det vara ett följdfel av något slag?

You should want it to be hard, then no one can replicate what You did create!

7

PPRMicke skrev:

man brukar använda förstärkta armen om du har en hårdtyckplatta brukar det hända det som har hänt
//// Micke

Vet ju inte vad lådan varit utsatt för innan den kom i min ägo men jag kör med standard tryckplatta just nu. Skall dock upgradera tryckplattan på nya motorn och då funderar jag från vilken hårdhet bör man köra med förstärkt arm?

8

Mogge skrev:

Jag har råkat ut för detta.
Känns inte som ett vanligt fel då det inte något som diskuterats alltförmycket, men......jag har också råkat ut för detta, en gång på 30 år.
Men fortsättningsvis ska jag försöka inspektera just detta.
Kan det vara ett följdfel av något slag?

Funderar också på det där med följdfel men kan inte komma på något just nu.

9

Bear skrev:
PPRMicke skrev:

//// Micke

Vet ju inte vad lådan varit utsatt för innan den kom i min ägo men jag kör med standard tryckplatta just nu. Skall dock upgradera tryckplattan på nya motorn och då funderar jag från vilken hårdhet bör man köra med förstärkt arm?

Steg 1 o hårdare
Man kan svetsa  på båda sidor av armen så brukar det funka några år även om man har en hårdare tryckplatta ( det bästa resultatet blir med tig svets)
/// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

10

Dom som finns på classicvw är dom förstärkta något?

11

PPRMicke skrev:
Bear skrev:
PPRMicke skrev:

//// Micke

Steg 1 o hårdare
Man kan svetsa  på båda sidor av armen så brukar det funka några år även om man har en hårdare tryckplatta ( det bästa resultatet blir med tig svets)
/// Micke

Tack Micke  ICQ/ab

12

koppen skrev:

Dom som finns på classicvw är dom förstärkta något?

Skulle inte tro det, då hade det nog stått så i texten. Dalhems har förstärkta.

//Björn