1 Senaste redigerad av Löf (2012-06-16 08:37:47)

Tar och bumpar den här med lite ändringar...

- En luftburk önskas, original ska det väl sitta en så här:
http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/909889.jpg
Men nu har ju ja en 1600 i min så va kan ja då ha för burk, samma sort?

- Letar fortfarande efter en motorlucka 1955-1958, en sån fast helst inte så fin.
http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/554681.jpg

Buy the ticket, take the ride... - HST

2

Jag har en baklucka från en-58 komplett med ruta, handtag, klädsel och stödpinne.
Mycket fin i plåten!
Skicka mig din mail adress om bilder är av intresse!

3

Lyfter den här tråden lite.
Har fått en del bakluckemail så det ska nog lösa sig med tiden men ingen motorluckamail... vet att det inte är vardagsmat med såna motorluckor men är det nån som har en, vet vart det kan finnas en, ...? Rost är inga problem!

4

Undrar om inte min motorlucka som jag har är till en pickup 55-57?
den med bromsljus och skyltbelysning med?
Väldigt rostig men absolut räddningsbar för entusiasten....hahahaha!
Har du nå skoj att byta med kanske?

//Juha

5

Den med bromljus ja, hur pass entusiastrostig är den då? ICQ/ae Bilder?
Vet inte om ja har nåt skoj å byta med, va e skoj i Turbotown då? (förutom skitstora turbos... ICQ/ad) Annars går det ju alltid att byta mot pengar...

6

Pysslar själv med split bubbla och 61 splitbuss..
hitta rinte bilden nu, ena hörnet får man knacka till en ny bit till, det andra är rostigt ja.. men går om man vill fixa den därför plockade jag rätt på den efter hebster52 sa att den skulle man plocka rätt på!

//Juha

7

Har absolut inga bubbla grejjer, har lite splittbuss grejjer men det mesta hör väl till bilarna ja har.
Har du lust och byta mot pengar eller är det delar som gäller?

8

Kan nog annars hitta fram en tämligen fräsch o fin motorlucka till dej, men då pratar vi inte hundralappar.

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

9

Är den komplett med bromsljus och i så fall, är den L31, doveblue?
Tänkte om ja ska betala mer än hundralappar så kunde den gott vara rätt färg...  ICQ/ad

10

Jag vet faktiskt inte vilken färg den har...men den skulle vara i nyskick näst intill. Kan kolla detta. Komplett, prislappen hamnar runt 2½ lax är jag rädd. Tycker man det är dyrt kan man ju alltid importera en ifrån Usa...eller SydAfrika typ  ICQ/ad

11

Sen måste jag få påpeka att du söker en lucka från 1953-57, inte 58, för då var det väl inget bromljus i luckan?

12 Senaste redigerad av Löf (2012-01-24 23:51:54)

Enligt vad jag förstått så är det bromsljus i luckan på tidiga 58'or, generationsskifte i 1958.
Så i 1958, inget bromsljus utom några få som har det... vet inte från vilket ch.nummer. Ska i alla fall sitta på en tidig 58' panel.

---

edit: såg inte de andra (eller första) inlägget... panelen är ju låååångt från ny så ja vill ju inte ha en Flånkans-ny-NOS-lucka, vill hellre ha en sliten rusk-å-bulk-lucka så 2vå-å-en halv lapp är lång utanför budget... sorry...

13

Första maj 1958 försvann både reflexbaklyserna och bromsljuset enligt David Eccles bussbok, så bromsljuset var med relativt länge.

14

Då ser det ut till att en baklucka är i box.
Letar fortfarande efter en motorlucka.

15

Bump bump, uppdaterat första inlägg...

16

BildBump

17

Vad jag förstår ska FBIVW i uk ta 200£ för en motorlucka som du vill ha, ska dit i nästa vecka och försöka handla en åt mig. Om du kollar och gör upp med dom så kan jag ta med en till dig också?

Nytt mob nr...

18

Bump.