Slutade tidigare ikväll - nu ska jag öppna en öl från Göteborgs bryggeriet Dugges.
Vart har gustafs finger varit någonstanns eftersom ölen va så brun
......nä den va dålig, ber om ursäkt 
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Babbel / offtopic » Dagens dryckesrekomendation
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 … 16 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Slutade tidigare ikväll - nu ska jag öppna en öl från Göteborgs bryggeriet Dugges.
Vart har gustafs finger varit någonstanns eftersom ölen va så brun
......nä den va dålig, ber om ursäkt 
Testade Jever fun ett alkoholfritt öl från bolaget, tyckte det fungerade riktigt bra 
Helsingborgs chilipeppar..........det var en het rackare... men jäkligt god.......skål på er vänner !! 
Godmorgon!
Hade en liten sittning med min svåger igår. Skulle ju tatt en öl eller två men det spårade ju ut som vanligt 

Från vänster:
Kriek 100% Lambic Bio från Cantillon Brouwerij i Belgien.
Oude Geuze Vielle från Oude Bersel Brouwerij. Kan lagras till 2028. Å då har den legat i min ölkällare i 5-6år redan
Abbaye de Saint Bon Chien, potent öl från Schwiez med 11% 75 cl
HY Cuvee från Italien, ytterligare en potent öl med 11 % också. Mycket trevlig, fyllig och lång smak. 75cl
Ichtegems Grand Cru - Red Ale. Från Belgien. 75cl
Blev ju lite av en ölprovning 
Godmorgon!
Hade en liten sittning med min svåger igår. Skulle ju tatt en öl eller två men det spårade ju ut som vanligt
Från vänster:
Kriek 100% Lambic Bio från Cantillon Brouwerij i Belgien.
Oude Geuze Vielle från Oude Bersel Brouwerij. Kan lagras till 2028. Å då har den legat i min ölkällare i 5-6år redan
![]()
Abbaye de Saint Bon Chien, potent öl från Schwiez med 11% 75 cl
![]()
HY Cuvee från Italien, ytterligare en potent öl med 11 % också. Mycket trevlig, fyllig och lång smak. 75cl
Ichtegems Grand Cru - Red Ale. Från Belgien. 75cl
Blev ju lite av en ölprovning
Fasen vad trevligt med fler öltokar.....har skåp, källarförråd o kylar fyllda med öl från världens hörn...o årgångar som börjar bli intressanta..... Problemet e tyvärr att man inte hinner dricka upp i den takt manfyller på med nyinköp.
Skål o hej....ska lägga upp bild nästa gång man provar någon klenod i källarn 
Ha ha, känner igen det där med öl överallt. Men det är så kul med lite udda sorter och öl som kan lagras ett antal år.
Samlar ju på bl.a. Chimay blue och har öl från 1999 och frammåt och snart ska vi köra en årgångsprovning av dessa. Blir nog mumma.
Mer god öl åt folket 
Hello beer lovers!!!
Nu den 1/6 är det nyhetssläpp på bolaget kl 10.00
Godsaker som Chimay bleu 2003, ny öl från innis & gunn, spännande öl från Italien
Mycket begränsat antal. Tex Chimay kommer bara 48 fl till butiken i Halmstad
Så beerlovers, vässa armbågarna, ställ er i kö före de lokala alkisarna och se till att ni får ta del av dessa godsaker. 
Finns det nånstans man kan sälja sån här specialöl, har ju ett gäng som jag lagrat i källaren sedan 2006 som äldst.
Dricker ju aldrig upp dom då jag mer gillar lager. De som finns är Rochefort 6, 8 och 10. Brooklyn black choclate stout i olika årgångar, förövrigt den som jag tycker är godast. Och sen har jag nog några till, är ju inte så ofta som sagt jag tittar till dom.
Beror väl på hur du säljer dessa öl, annonsera om detta är förbjudet.
Men om du hittar ngn via ngt öl & whisky forum eller klubb som vill köpa dessa, blir det kanske annorlunda.
Säkert ngn som vet mer i detalj med lagar och dyl
Oppigårds summer pale Ale rinner ner just nu!
Trevlig god öl!
Grillat ikväll......fick stå under parasollet för att freda mig mellan skurarna....
Funderade en bra stund om jag skulle ta en Oppigårds Summer Pale Ale eller en tidigare Oppigårds Amarillo.
Men i förrådet e det fyllt av lagrade föremål.....valet blev till slut en " Lyng Else" från danska Bøllingsø Bryghus A/S.....alltså en ljungkryddad ale.
Måste hitta fler av den i sommar då det bär av till södra Jylland några veckor igen.....smask smask....klunk klunk klunk
Kvällen till ära klämmer jag ur en flarra ur långtidsarkivet.
Köpte några Liquorice Stout förra året på Jylland. Ett öl som samarbetats mellan Bornholmsbryggeriet Svaneke Bryghus och lakritsfabrikanten
Johan Bülow.
Speciell produkt kan jag lova....men....oj oj oj....vilken smak !!
Skål go vänner !!
Slayer's vin reign in blood 
för oss nybörjare kan rekommendera denna
mycket god!!

för oss som inte förstår bättre än att hinka pilsner så kan denna vara ett mycket välkommet avbrott... går dock inte att få fatt på i Sverige 

Mort Subite betyder plötslig död
Fan bra grejor det! Grym öl!!
En nybliven sommarfavoritöl är Nils Oscars Hop Yard, vi var nere på bryggeriet i Nyköping för ett par veckor sen och fick en rundvandring och provsmakade oss igenom alla sorterna och de är goa allihop, men Hop Yard var en klass för sig, ett riktigt fint öl av typen Indian Pale Ale med mycket humlesmak. Mums!
Mort Subite betyder plötslig död
![]()
Fan bra grejor det! Grym öl!!
Ska vi vara petiga så är det ju ingen öl... utan en lambic 
Fick smak på det när jag var bosatt därnere i övre tonåren....dvs 20+ år sen.
Lambic är en spontanjäst öl. Vatten, humle & malt och det är jästpartiklarna i luften och runt omkring som får det att jäsa. Så visst är det en öl. En väldigt speciell öl. Finns lite olika sorters spontanjästa, geuze, lambic, kriek och faro.
Geuze och lambic är väl egentligen samma sak men geuzen är lagrad lambic om jag minns det rätt.
Skål!
Har varit iväg på en jobbgrej och fått vin till både lunch och middag några dagar. Nu är det troligtvis semester så det fick bli lite rock'n'roll dricka och forum i kväll. Är gräsis ett par kvällar så det är fria aktiviteter. Alternativet var Blå Chimay samt ett par rullar från SCC och EBI men det måste ju finnas nåt att göra i morgon med... :-)
Och jag sitter med en Pistonhead kustom lager... inget en finsmakare kommer sakna men jag misstänker det går åt några i Västerås i helgen! ;-)
Måste tipsa om en svensk whisky som är klockren i mitt tycke! lite dyr att dra fram för ofta men väldigt god!
Mackmyra
Måste tipsa om en svensk whisky som är klockren i mitt tycke! lite dyr att dra fram för ofta men väldigt god!
Mackmyra
Kan tyvärr inte hålla med om smaken på Mackmyra.
Super trevligt med en svensk whisky och man bör väl ha en flaska i barskåpet bara för att, jepp jag har en men det blir inte fler när den är slut.
Dyrare whisky behöver inte bli "dyrare" än blended.
Har lite blended som bjud wirre till icke förståsigpåare för de vill ofta ha rejält i glaset och det går åt massor.
En fin single malt kan man sitta och dra på länge.
Pratar vi volym så blir det dyrare, pratar vi tillfällen så blir det lika eller fler i single malts favör.
Tar vi sedan smaken så är det TKO i första sippen i singles favör! 
simpen89 skrev:Måste tipsa om en svensk whisky som är klockren i mitt tycke! lite dyr att dra fram för ofta men väldigt god!
MackmyraKan tyvärr inte hålla med om smaken på Mackmyra.
Super trevligt med en svensk whisky och man bör väl ha en flaska i barskåpet bara för att, jepp jag har en men det blir inte fler när den är slut.Dyrare whisky behöver inte bli "dyrare" än blended.
Har lite blended som bjud wirre till icke förståsigpåare för de vill ofta ha rejält i glaset och det går åt massor.
En fin single malt kan man sitta och dra på länge.
Pratar vi volym så blir det dyrare, pratar vi tillfällen så blir det lika eller fler i single malts favör.
Tar vi sedan smaken så är det TKO i första sippen i singles favör!
Jag förstår vad du menar, den stora grejen med mackmyran är ju att den är svensk, det hjälper nog till lite ofrivilligt i smakupplevelsen. Men jag tycker ändå den står sig bra! har du smakat deras "brukswhisky"?
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 … 16 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Babbel / offtopic » Dagens dryckesrekomendation
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.