1

Går det att genomföra utan att driftsäkerheten minskar?

2

Beror väl på teknik och effekt uttag...

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

3

vilken typ av drivaxel är det
Irs axelen går att svarva av några mm och ändra låsrings spår
den gammla typen med spade i ändan är nästan omöjligt
/// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

4

Gammla typen   ICQ/ac

5

Finns ju 3 och 5" kortare att köpa! Sen är det bara att kapa drivaxelröret lagom mycket.

6

hur mycket ska det kortas då? nyare växellådor har ju något längre axlar...

7

Får kolla upp dom kortare.

Markus

Vet inte riktigt, beror på hur mycket plats ett par BTR 7" behöver.

8

Jag har BTR 7or på min splitpickis. Där funkar det om man byter från reduktioner till korta typ1 axlar!

På en typ1 måste man nog ha 3" kortare för att det ska funka. Bara en gissning dock!

9

då låter det ju som det e lösbart Default/smile

Vart köpte du btr fälgarna och vad kostade dom?

10

Dom följde med när jag köpte pickisen! Men dom kommer från www.piersideparts.com
Ska du korta en typ1? Då behöver du svärd från ca -57(dom har 3" utstick för torsionerna) och torsionerna från ca -61 vilka är dom kortaste. Sen är det bara att korta torsionsrören och köpa 3" kortade drivaxlar.

11

Där ser man, tackar tackar då är det bara att samla grejor Default/smile