1

En 1200cc enkelports förgasar motor orginal i en 60:a som började strula på väg ner till bug run förstås och stannade 2 mil innan man kom fram,SUCK.
Lätt att starta men har ingen tomgång och suger bara luft när man varvar,gasar man upp långsamt kan de funka,men så fort man belastar den så hostar och hackar de bara och finns ingen ork för att kunna köra??
Trodde på skit i soppan , men har gjort rent allt nu och vart ingen skillnad (tank,slangar,nytt filter,förgasaren). De har aldrig varit nått problem innan i min ägo, ca 300mil och jag vet nu inte riktigt va man ska prova??
Väldigt tacksam för svar

mvh Henrik

2

Spjällaxelglapp i förgasaren?
Vakumläckage insug?
Fördelaren ok (vakum)?

T1 -67   (T1 -66 Såld. ADHD-Kermit har fått ny vårdare..)   T3 Buss -80 - Luftkyld

West Coast BugMeet 
www.bugmeet.se

3

Pumpen? Symptomen liknar soppabrist tycker jag.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

4

Pumpen har gått ca 200mil och den spottar fram ordentligt med soppa när man tar bort slangen ?
Hur kraftigt vacum ska man ha i fördelaren? rör och slang är friskt och sitter som de ska.
Är de vanligt med Spjällaxelglapp i förgasaren? hur mycket handlar de om?
tycker också att de ska va nått relaterat med soppan men har slut på ideèr

5

Det är inte så kraftigt vacum, suger man i slangen så ska den fördelaren röra på sig.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G