Warning: getimagesize(./extensions/pun_attachment/attachments/d85d0a2493fe27f2904c4ff73b9b43e4/fe2fb435fe9072be53703066ab574887.attach): failed to open stream: No such file or directory in /srv/users/boxerville/apps/boxerville/public/forum/extensions/pun_attachment/include/attach_func.php on line 297

1

Hej! Jag har alltså en typ 1 årsmodell 64:a med en 1200:a som jag skulle vilja byta mot en Baywindow.

Bubblan är i fint skick utvändigt, invändigt samt i drivlina. Karossen har ingen rost förutom lite ytrost inne i skärmkanter pga av grusstänk och plattan är kanonfin och är tektylbehandlad.
Jag köpte bilen helt orginal och jag är 4:e ägare. Jag har satt på en kortad framvagn med dubbla sänksatser och kortade stötdämpare ( orginal framvagn med torsionsstavar samt styrstag finns givetvis kvar, även stötdämparna ) och jag har sänkt en yttre splines bak.
Jag har även stoppat i stolar samt baksäte ifrån en 50-talare för att dom var finare än dom som satt i.
Ljuddämparen bytte jag förra sommaren för att jag ville ha en fräsch, den gamla följer med om man vill och skulle säkert kunna användas om man vill det...
Det sitter breddade plåtfälgar bak med ok däck och nya däck fram. Däcksidorna har suttit på ca: 1 månad.

Jag har även 4 orginalfälgar där det sitter sommardäck på 2st samt 4st orginalfälgar med vinterdäck.

Lacken är lite blekt ( syns inte på bilderna ) samt att den är lite bättrad osv men den ger ett bra helhetsintryck. Allting fungerar som det ska, även värmen på båda sidor! Bilen är väldigt pålitlig och tog oss fram och tillbaka till Bug Run nu i helgen utan minsta problem!

Orginal instruktionsbok, servicebok, körjournal med mera finns och följer givetvis med bilen.
Det sitter radio i som fungerar samt en bandspelare i handsfacket som också funkar.
Tyvärr satt det eftermarknadsspeglar på dörrarna som nu är bortplockade och "pluggade" med skruvar. Alltså finns bara innerbackspegel för tillfället...

Hornen till stötfångarna finns också om man vill ha dom...Om takräcket ska följa med eller ej får diskuteras ICQ/ab
Det sitter en liten nummerplåt bak nu men den på bilden följer såklart med. Det sitter även vita framblinkers på bilen för tillfället.

Har gjort en hel del med bilen som jag inte kommer på nu men det var iaf lite info!
Anledningen till att jag vill byta mot en buss är för att vi får tillökning i höst och det blir lite lättare att stuva in alla grejer som ska med när man är ute och far i en buss istället för en bubbla....

Jag sätter alltså inget pris på min bil utan vill först och främst byta, vill ingen byta så kommer kanske ett pris på min senare...

Bussen ska vara besiktigad och körklar, alltså inga objekt. Campinginredning eller ej spelar mindre roll. Inte en massa rost som måste svetsas då jag inte har så stor erfarenhet av svetsning...Skicka gärna förslag så får vi se, antingen här eller via min mejl:

[email protected]

MVH Kristofer

Post's attachments

2.jpg, 193.22 kb, 778 x 581
2.jpg 193.22 kb, 303 downloads since 2012-06-11 

3.jpg, 225.92 kb,  x
3.jpg 225.92 kb, 4 downloads since 2012-06-11 

Det gick inte fort och inte blev det bra heller...

2

Jag har fått lite mail angående om bilen ska säljas, så jag skriver här i annonsen också. Jag har nog bestämt mig för att behålla bilen då jag inte fick något intressant byte och har istället kostat på mig lite nya grejer till bubblan :-)

Det gick inte fort och inte blev det bra heller...