Grattis! Jag antar att även om det var lite ful-lagringar, växelproblem, orginalhögt svaj över Älvsborgsbron, ... så var det väl stor lycko-faktor och med ett stort leende du rattade hemåt i Woodstock bussen?! 
Svar JA!
Och jag har jobbat med gamla bilar länge nog för att inte vara alltför naiv angående rost och annat. Nu blir det renovering ihop med farsan och det ska också bli kul. Motorn är vad jag nu förstår helt ny 09 och det är ju inte fel. Köpte den av en änka som inte hade koll på allt... Fotar lite i helgen och lägger ut.
//Jörgen
Mao bara att grattulera..
roligt när den nu kom hem och att det inte var värre.. kan tänka att du haft en del skräck senarie bilder i tankarna den senaste tiden... som att tänk om den inte kommer fram...
fler bilder e alltid ql!!
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
Idag har jag rivit ut den gamla inredningen som gick i blått i en härlig plysch. Den var hel men ganska solblekt. Hittade inget kul... mynt, gamla lappar eller röka (den kommer ju från Woodstock!).
Warning: getimagesize(./extensions/pun_attachment/attachments/d85d0a2493fe27f2904c4ff73b9b43e4/f6cedd72bad8b2da47e25220393c29a2.attach): failed to open stream: No such file or directory in /srv/users/boxerville/apps/boxerville/public/forum/extensions/pun_attachment/include/attach_func.php on line 297
Bakom alla paneler så dolde sig ingen rost. Förutom i lastdörrarna som är riktigt kexiga längst ned. De hade också sprutat in skum i hålrum och ljudisolerat med diverse dämpmaterial.
Rosten fanns i golven. Både i lastutrymme och kupé. Det var en hel del glasfiber, popnit och tuggummilagningar. Det som är bra är att det är inte helrötet, det finns att fästa i, och att balkar och utriggare är friska. Och dom har kapat bort värmeröret i bak. Om någon har ett till salu så skicka pm till mig.
Någon har bemödat sig att sätt in belysning i dörren vid fotsteget. Ganska snitsigt. Nån som sett detta förut?
33 2011-10-08 23:16:30 Senaste redigerad av V-Dub (2011-10-08 23:19:40)
Och instrumentpanelen har fått sig en omgång, med modern radio, extra lampor och ett extra stort hål att hålla sig i. (Jag gissar att det suttit ett cigarrettändaruttag där. Vad tror ni?)
Trevligt Projekt du har Jörgen, kommer och spanar in den i götet snart.
//vwgoran
Warning: getimagesize(./extensions/pun_attachment/attachments/d85d0a2493fe27f2904c4ff73b9b43e4/ebd0049e1afead8ab1bfa832604c7037.attach): failed to open stream: No such file or directory in /srv/users/boxerville/apps/boxerville/public/forum/extensions/pun_attachment/include/attach_func.php on line 297
Idag har jag tagit en vända i bussen igen. Tog ut taket och gammal isolering. Det är underredsmassa och gullfiber om ni undrar varför allt är så lurvigt. Inget mögel... Som vanligt så dyker det upp lite frågor som jag lägger i split-tråden.
Bilder brukar ju vara uppskattat så här kommer några.
//Jörgen
Idag har vi haft kanonväder i Göteborg och då passade jag på att gotta mig med skrapning av bagageutrymme. Det är underredsmassa och isolering. Terapi...
//Jörgen
Jag har en rosigt keps på bussen tyvärr... någon som har en donator? Vet inte riktigt hur jag ska angripa detta ännu.
//Jörgen
Hej Alla! Nu har vi äntligen gjort ett ordentligt ryck på bussen. För några veckor sedan så fick den åka upp till Mariestad. Där bor min pappa och han ska hjälpa mig att få fason på den igen. Vi har nu tagit ur alla rutor, alla handtag och lampor. Satt på några riktigt rostiga gamla hjul. (De andra ska fixas till). Det sista vi gjorde var att börja skära ut det gamla lastrumsgolvet. Jag har en tom buss sånär som drivlina fram och bakvagn. Bra om den är flytt/körbar så länge som möjligt.
Lite spackel har vi hittat. Lite oväntad rost här och där också. Men strukturellt så ser det bra ut. Jag kommer att lägga in en del bilder så snart jag har möjlighet. Kommer också att lägga ut en del grejor på köpes och säljes. Håll utkik!
Vill bara få upp denna tråden på listan igen så ni vet att jag jobbar på. Målet är att den ska vara klar till nästa vår...
Hej so long,
Jörgen
Härligt,ser fram mot fortsättning,kör på! 
late,
in love,
and a little drunk..
Jag kommer att lägga in en del bilder så snart jag har möjlighet.
Vi väntar på det!!!! 
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
Här kommer lite bilder. Lite rost i fram till vänster under kofångaren. Lite spackel som vi får se vad det döljer.
Warning: getimagesize(./extensions/pun_attachment/attachments/d85d0a2493fe27f2904c4ff73b9b43e4/faef66983e911188504cd161e0cccde4.attach): failed to open stream: No such file or directory in /srv/users/boxerville/apps/boxerville/public/forum/extensions/pun_attachment/include/attach_func.php on line 297
Har börjat plocka ur det gamla golvet. Det nya golvet ska vara skickat från Colombia nu. Mellanlandning i England och sedan hem till Göteborg. Vi får väl se... det skulle varit här för drygt tre månader sedan... 
Lite patinerade fälgar för att matcha resten...
Tog med mig lite grejer så jag kunde jobba med det hemma i Göteborg då bussen nu står hos farsan i Mariestad. Lite rengörning och småpyssel. Gav mig sedan på mina pop-out fönster. Det satt 5 (!) på bussen när jag köpte den och jag ska ha sex när den är färdig. Lite lirkande och urborrande av gamla skruvar senare så kunde jag konstatera att jag har tre vettiga ramar.
Behöver således tre till. Någon som sitter på några vettiga? Skicka mig ett PM.
//Jörgen
Har varit uppe en runda till Mariestad igen. Nu är nästan golvet ute. Men det är segt. Tyskarna var grundliga med punktsvetsarna. Hur försiktig jag än var så lyckades jag kapa i handbromsens hölje. Någon som vet om man kan byta bara höljet? Typiskt när man blir tröt och ofokuserad
//J
Nyss hemkommen från hett Fan-fest i Borås. Fick med mig lite "rusty gold" hem.
//Jörgen
48 2012-06-10 09:50:19 Senaste redigerad av V-Dub (2012-06-10 09:52:51)
Hej,
har varit på en arbetshelg med bussen. Jag kapade ur så mycket jag kunde av lastrumsgolvet. Behöver ha något mindre än vinkelslipen för att komma åt nu. Farsan slipade lite på fronten för att se vad som doldes under spacklet. Det fanns två bulor som rätats ut. Kan nu göras bättre.
Packade upp och granskade mitt fina gröna golv också. Ska på plats om inte allt för lång tid...
//Jörgen
Härligt att du är igång igen! Vad landade golvet på för summa?
Drygt 6000. Inklusive frakt Beställdes i början av november. Får inte ha brått.
J