Jobbigt att laga?
Hastighetsmätarnålen svajar även en aning när man kör i högre hastigheter(och då menar jag 70-80km/h).
Är vajern på väg att ge upp?
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Motor, växellåda, bromsar, mekaniskt... » Hastighetsmätare funkar, km-räknare står still
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Jobbigt att laga?
Hastighetsmätarnålen svajar även en aning när man kör i högre hastigheter(och då menar jag 70-80km/h).
Är vajern på väg att ge upp?
De VW jag pillat på har haft ett 4-kantigt hål i vänster framhjulsnavs fettkopp som skall medbringa den i ändan 4-kantiga vajjern.
En gång så hade jag ett liknande problem, då var det 4-kantiga hålet inte så kantigt längre. Lite bultande o filande senare så var allt ok igen.
Min vajjer har ett c-fjäder clips på ändan så att den inte kan åka in i navet.
S
Jo, men km-räknaren räknar inte. Hastighetsmätaren fungerar dock. "Lagbart" eller?
När mätaren klickar fram km antalet så jobbar den med små
Kugghjul , troligtvis är någon av dessa trasig eller att kärvar
Lagningsbart = absolut.
Så ladda upp med en stor portion tålamod och spräck mätaren och
Kolla .
Hittade en ny(beggad) mätare för 170 spänn. Känns som det får bli en sådan istället...
Och SEN öppna och försöka laga den gamle... 
Och SEN öppna och försöka laga den gamle...
givetvis... och nolla räkneverket.. brukar göra det på mina byggen.. sas börja från noll i allt.
Den "nya" är redan från noll så det blir ju bra. 
Och idag gav mästaren upp. Började tjuta som värsta sirenen. Kopplade ur kabeln. Dags att installera en ny.
Mätaren ! Förbannade pekskärm och autocorrect...
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Motor, växellåda, bromsar, mekaniskt... » Hastighetsmätare funkar, km-räknare står still
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.