1

Hej!
På besiktningen idag tyckte besiktningsgubben att min trimmade 1600 lät för bra för att vara sitta i en bubbla (1300). Så han kallade dit en till kille som såg att det var en 1600 och att den var ändrad ICQ/ac
Jag söker alltså en 1200 eller 1300 motor att hänga i på besiktningen för att slippa regbesikta.
Någon i närheten av Borlänge som har en motor liggandes?  ICQ/ab

MVH/ Evert

2

Ok. Varför inte regga den med 1600?
Då slipper du ju byta motor vart annat år...

Annars bor det ju rätt många VW åkare i Borlängetrakterna...

3

Behöver man inte byta bromsar för att regga med 1600? sen är ju motorn ändrad också.
Är student så skulle gärna komma undan billigt nu å eventuellt regga om två år..

Jag har inte bott i Borlänge så länge men sätt en del VW åkare så ska försöka höra med dem

4

Får jag gissa att du besiktade i Falun?  Jag vågar då aldrig besikta där. Det är för många som haft trassel. Det är Borlänge som gäller  ICQ/ab

Jag bor i Borlänge, men vet inte på rak arm nån som har en komplett motor stående.

Slipa bort motornumret och säg att det är en 1300 och slacka på gasvajern. Det går ju också att knacka in AB istället för AS. AB står ju för 1300. Knacka in ett X före och säg att det är en utbytes. Då borde dom inte ifrågasätta att det är slipat.

Om du åker med ormbo och nån annan ljuddämpare, så byt till en originaldämpare. Vw motorer med ormbo och annat avgassystem har ju en tendens till att låta mer trimmade än vad de är. Åker du in med en originaldämpare är det nog ingen som misstänker en massa extrahästar.

Det är ju värt att försöka.

5

Det var i Borlänge jag besiktade. Valde rätt stad men fick fel bes-gubbe ICQ/ab
Ska nog försöka med dina tips och byta till singelgasare då dubbla nog ser misstänksamt ut.
Är väl lättare att byta lite prylar på utsidan än att byta hela snurran.

Vet du någon som har orginalavgasrör ligandes? Annars har jag allt för att "återställa till orginal"  ICQ/ab

Tack för tipsen