Egentligen inte ett projekt utan vår nya "daily driver" som även skall bli vår reskamrat from om ett par veckor.
Är inne på motorrenovering. Var lite mycket glapp i veven och eftersom vi ska ha bilen för typ allt så fick det bli en grundlig genomgång av allt.
Motorn är en 1600 med förgasare. En av de sista årsmodellerna innan bränslinsprutning kom. De senare modellerna hade bränsleinsprutad motor som tillval. Även katalysator var tillval.
Jag letade efter en bränsleinsprutad men det var jävligt svårt att finna en som hade både bränsleinsprutad/inte var skrot/hade alla papper.
Till sist fann jag en 1990 med fugge, men bilen i sig var hyfsad, ägaren ingenjör med koll på papperna. Efter min mek besiktigat bilen prutade jag lite på den och det blev köp.
Fördel fugge - trimskoj från USA finns tillgängligt.
Nackdel fugge - kortare serviceintervaller och något högre bränsleförbrukning.
Bilder:
Efter provturen tillsammans med Edén, fd ägare.

Exempel på kvitto från Volkswagen med tillbehör. Detta är ett kvitto från en bil jag kollade på.
I Mexiko kallas detta "factura".

Ska bli spännande att följa!

Men något säger mig att det kommer att bli svårt att få tag på. Mexiko... Blänker det inte är det inte viktigt.
45 fakking grader i skuggan!!! När man svettas så torkar svetten direkt. Skum feeling!