1

Nån som kör med icke rulle på sina säkerhetsbälten?

Min bubbla har nämligen INGA bälten alls. Mexikansk kultur.... Blänker det inte är det inte viktigt...

Jag funderar på att beställa från cip1.com trepunktsbälten utan rulle för 47 dollars. De med rulle kostar nämligen 100 dollar MER!

Men kan man leva utan rulle eller kommer det att orsaka sur stämning med frugan och ständigt klämda bälten i dörren?

Tacksam för input!

2

Nu kör jag ju iof oxo utan trots att jag har 2p i fint skick liggandes då jag inte vill möta ratten med ansiktet om man har det i knät lr knäcka ryggen om den sitter på tvären ska jag ha bälten ska det va 3p som man kan dra åt lite,men och andra sidan har man sett videor av en smäll i en typ1 så spelar det kanske inte så stor roll iaf inte på dom äldre ICQ/ad

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

3

Jag måste ha bälten!! Men om man kan överleva med bälten utan rulle?

4

Jo iof men hur ofta spänner man åt dom, Har den i min rangerover från -73 dom sitter alltid löst ICQ/ad
Självklart rulle Default/hmm

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

5

jag monterade bälten igår i 55an, 3punkt grå utan rulle. det kändes ok att åka med. billigare och lite mer gammeldags.

6

Okay, få se hur jag gör. Tack för input!  ICQ/ab

7

Jag snålköpte ett par utan rulle I brasilien, men dom blir alltid klämda I dörren o obehagliga så efter en vecka åkte dom ut...

Bälten är viktigt för säkerhet och komfort imho

8

Köpte rullbälten. Hinner tyvärr inte få dem innan vår resa. Får bli på hemvägen...  ICQ/ac

9

Har rullbälten i min 1303-S -74, men det är SAAB 900 hämtade från skroten!
Passar kanon och lätta att montera.

300:- på skroten, besiktningen sa ingenting heller.

VW 1303 S -74
VW 1303 Big -74
VW 1303 S -73
Honda CB750 Four -75...1:a Folkan, en 1200 -59 inköpt 1969
BMW 740 i -96
John Deere 210 -67

10

Köpt två nya för 320 spänn inklusive frakt. De tillverkas i Mexico så... Billigt

11

Har en 61:a där alla bälten är urplockade, tänkte sätta i bälten men mellan vilka årsmodeller passar? vill gärna ha 3p bälten.
tack på förhand.
ICQ/ab

12

Kommer att beställa "static" trepunktsbälte under vintern från http://www.quickfitsbs.com/. De verkar ha riktiga grejor. Dock runt £65 styck, men det kan det vara värt.

Ingenting är omöjligt - det är bara olika svårt....
---------------------------------------------------------------
1500 Kabriolet 1967
Mustang Coupe' 1966