Jaha vart ska jag börja!?
Jag kan väll starta med att säga att detta är första gången jag lägger upp en projekt tråd & första gången jag äger/renoverar en bubbla.
Syrran bad mig i vintras att renovera hennes 1303s -73
Hon köpte då en 1303s -74 för att plocka lite grejor ifrån. Sakt och gjort när hennes -73 va klar så skulle -74 skrotas.
Efter lite försök för att få igång motorn så hoppade den igång och intresset för att göra något av den vaknade inom mig.
Nu står jag åter här återigen med en rostig bil som jag vägrar låta dö.
Intresset för VW har alltid funnits, dock har min stora kärlek varit en split skåpbuss men jag börjar nu som sakt med en bubbla pga ekonomi.
Nu har jag kommit till den stunden då det är dax för en projekt tråd för att jag kände att jag kommer nog behöva en del hjälp och då är detta ett bra sätt + att jag har läst så många projekt trådar att jag kände att de va hög tid att ge tillbaka lite.
Nu till mina problem som jag kan behöva lite assistans i.
Jag vet inte ritkigt hur man lägger upp bilder, det står bara att dom är för stora (tagna med en Iphone 4s) hur stora får dom vara? eller ska man lägga upp dom på någon sida och länka?
Nu till problemen på bilen. Jag har tänkt att lyfta karossen. Det är ju en sak man ska ha gjort innan man lägger sig i en grop och sover för gott. Så jag har letat efter tips som visar vart/vad man ska skruva bort för att lyfta den men inte hittat något vettigt. Kanske finns någon som kan ge mig lite tips. Jag förstår att man ska skruva bort tanken och alla el m.m. Sen ska man ta bort dörrar och allt liknande för att minska vikten vilket gör det lättare att lyfta.
Jag har hittat 4 skruvar som sitter under baksätet sen två st i "kardan tunneln" längsfram vid pedalerna så att säga.
Ryktet går att det är totalt 16 bultar man måste ta bort sen är den lös (då är det ej räknat med el, bälten och allt sånt)
Det känns som en bra början på en tråd.
Hoppas någon kan förklara lite om hur man lägger upp bilder så kan jag få upp en sådan ganska omgående.
(Datorer är inte min bästa egenskap).
Ha det så bra alla boxers så hörs vi snart igen.