1

Ska snart besikta och funderar på frigången fram när jag ska besikta.Har sänkta spindlar olch originalbredd på framvagnen o dubbla sänkningssatser.Frigången är 65mm till bulten för sänkningssatsen o ca 85mm till framvagnen.Däcken är 145,65,15.Förra gången jag besiktade tog det i men då hadde jag originalspindlar så då kunde jag höja med sänkningssatserna.

2

Finns ingen gräns på hur låg den är ... däremot så måste du ha fjädringsväg !

West Coast Volks
Attitude is everything !

3

fälgens lägsta punkt måste vara ovan övriga bilens lägsta punkt (så att du vid punka kan köra på fälgen)

www.beachbuggy.se - buggyforum för buggyälskare
vagnpark:
Röd buggy -67 ,Blå buggy -67, Vit/blå/svart buggy -69 under uppbyggnad

4

Inte lägre än glocalnet.

Sanningen kan göra ont men det gör även ett slagskott med puck rakt på pungen.

5

Hur lågt har det varit när ni har rullat in på besiktning.När jag besiktade sist så kunde jag inte rulla på rullbandet Default/lol Fick åka hem och höja framvagnen.Men nu finns inte det alternativet.Ska man ut o jaga besiktningsdäck eller kan det funka.

6

Ta med några lämpliga brädlappar som du lägger ut som ramper - och voilà ICQ/ab

.·´¯`·.¸. , . .·´¯`·..><((((º>¸
, . .·´¯`·..
><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>

7

Till besiktningen Default/hmm Köper dom det ICQ/ae

8

Tror jag hört nått om 90mm för att dom ska kunna dra lyftvaggan under bilen.

*såld* Notchback 63:a,  *såld* Bay DH 73:a, *kvar ICQ/ac * Saab 02:a

9

hasse skrev:

Till besiktningen Default/hmm Köper dom det ICQ/ae

Jag har fått tipset från en annan VW-åkare och tänker testa det själv ... varför inte ICQ/ae ?

.·´¯`·.¸. , . .·´¯`·..><((((º>¸
, . .·´¯`·..
><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>

10

Dom köper det i mina trakter i alla fall. ICQ/ab  Jag har med 6st bitar60x 22mm ek-parkett o bygger små ramper förbi brosprovare och upp på lyften.Måste ha 44mm, för att domkraften ska kunna passera till bakvagnen,och då ska klykorna som sitter på den vara botplockade.
Är inne på tredje besiktningen på detta sätt och det enda är att de tycker att man är lite skadad som frivilligt åker så  Default/lol  Default/lol Jag gillar besiktningen.

11

Dom köper det i mina trakter i alla fall. ICQ/ab  Jag har med 6st bitar60cm x 22mm ek-parkett o bygger små ramper förbi brosprovare och upp på lyften.Måste ha 44mm, för att domkraften ska kunna passera till bakvagnen,och då ska klykorna som sitter på den vara bortplockade.
Är inne på tredje besiktningen på detta sätt och det enda är att de tycker att man är lite skadad som frivilligt åker så  Default/lol  Default/lol Jag gillar besiktningen.

12

Bilbekämpningen är alltid ett lotteri! Har hört historier allt från att besiktningsmannen dömer ut fordonet redan innan man ens kommit in i hallen, till det att man hoppar över bromsprovaren och testar på gårdsplanen för att se om de drar rakt. Så att fråga om "det där" eller "det där" kommer funka går inte, åk in och testa är enda receptet!

Trots att jag säkert har mellan tio och femton centimeters frigång, knorrade min gubbe jag hade senast. Det känns ju då väldigt irriterande att få påpekanden, när man vet att det rullar ett antal hundra folkvagnar som är lägre än min pickis!

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

13

Kan man besikta utan krängningshämmaren.Skulle tjäna en del på att ta bort den.

14

hasse skrev:

Kan man besikta utan krängningshämmaren.Skulle tjäna en del på att ta bort den.

Brukar inte va några problem

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

15

Fjädrings väg är det dom gnäller på här,,,krängnings hämmare har ingen klagat att det saknas här hittils ,,,jag har bes med sänksatserna i högsta läget varje gång,,

Typ 1 -58

16

http://img801.imageshack.us/img801/4107/cimg2206r.jpg]
http://img340.imageshack.us/img340/8113/cimg2207k.jpg

Lite bilder.den vita regeln är 45-70.Dom tre andra är ca 70 mm.

17 Senaste redigerad av Johan W (2011-03-10 22:23:46)

det där går nog att besikta med ICQ/ag
kolla så att han tar bort gummi klossarna från lyften innan han åker ut och att du har minst 8mm fjädringsväg fram och bak ICQ/ae

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

18

Jag lärde mig till slut hur man laddar upp bilder med sambons hjälp ICQ/ag .