Ska snart besikta och funderar på frigången fram när jag ska besikta.Har sänkta spindlar olch originalbredd på framvagnen o dubbla sänkningssatser.Frigången är 65mm till bulten för sänkningssatsen o ca 85mm till framvagnen.Däcken är 145,65,15.Förra gången jag besiktade tog det i men då hadde jag originalspindlar så då kunde jag höja med sänkningssatserna.
Finns ingen gräns på hur låg den är ... däremot så måste du ha fjädringsväg !
Attitude is everything !
fälgens lägsta punkt måste vara ovan övriga bilens lägsta punkt (så att du vid punka kan köra på fälgen)
vagnpark:
Röd buggy -67 ,Blå buggy -67, Vit/blå/svart buggy -69 under uppbyggnad
Inte lägre än glocalnet.
Hur lågt har det varit när ni har rullat in på besiktning.När jag besiktade sist så kunde jag inte rulla på rullbandet
Fick åka hem och höja framvagnen.Men nu finns inte det alternativet.Ska man ut o jaga besiktningsdäck eller kan det funka.
Ta med några lämpliga brädlappar som du lägger ut som ramper - och voilà 
, . .·´¯`·.. ><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>
Till besiktningen
Köper dom det 
Tror jag hört nått om 90mm för att dom ska kunna dra lyftvaggan under bilen.
* Saab 02:aTill besiktningen
Köper dom det
Jag har fått tipset från en annan VW-åkare och tänker testa det själv ... varför inte
?
, . .·´¯`·.. ><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>
Dom köper det i mina trakter i alla fall.
Jag har med 6st bitar60x 22mm ek-parkett o bygger små ramper förbi brosprovare och upp på lyften.Måste ha 44mm, för att domkraften ska kunna passera till bakvagnen,och då ska klykorna som sitter på den vara botplockade.
Är inne på tredje besiktningen på detta sätt och det enda är att de tycker att man är lite skadad som frivilligt åker så
Jag gillar besiktningen.
Dom köper det i mina trakter i alla fall.
Jag har med 6st bitar60cm x 22mm ek-parkett o bygger små ramper förbi brosprovare och upp på lyften.Måste ha 44mm, för att domkraften ska kunna passera till bakvagnen,och då ska klykorna som sitter på den vara bortplockade.
Är inne på tredje besiktningen på detta sätt och det enda är att de tycker att man är lite skadad som frivilligt åker så
Jag gillar besiktningen.
Bilbekämpningen är alltid ett lotteri! Har hört historier allt från att besiktningsmannen dömer ut fordonet redan innan man ens kommit in i hallen, till det att man hoppar över bromsprovaren och testar på gårdsplanen för att se om de drar rakt. Så att fråga om "det där" eller "det där" kommer funka går inte, åk in och testa är enda receptet!
Trots att jag säkert har mellan tio och femton centimeters frigång, knorrade min gubbe jag hade senast. Det känns ju då väldigt irriterande att få påpekanden, när man vet att det rullar ett antal hundra folkvagnar som är lägre än min pickis!
Kan man besikta utan krängningshämmaren.Skulle tjäna en del på att ta bort den.
Kan man besikta utan krängningshämmaren.Skulle tjäna en del på att ta bort den.
Brukar inte va några problem
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage
Fjädrings väg är det dom gnäller på här,,,krängnings hämmare har ingen klagat att det saknas här hittils ,,,jag har bes med sänksatserna i högsta läget varje gång,,
]
Lite bilder.den vita regeln är 45-70.Dom tre andra är ca 70 mm.
17 2011-03-10 22:18:15 Senaste redigerad av Johan W (2011-03-10 22:23:46)
det där går nog att besikta med 
kolla så att han tar bort gummi klossarna från lyften innan han åker ut och att du har minst 8mm fjädringsväg fram och bak 
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage
Jag lärde mig till slut hur man laddar upp bilder med sambons hjälp
.
