Detta är en 61a som är duktigt trött i botten. Jag å Kuus har kollat på den, men ingen av oss har agerat.

Att jag inte köpte denna cab är för mig idag obegripligt, jag vet att pengarna skulle användas till annat, å det blev en kylskåpsmajonnäsbuss istället, men..... FAAN!

Denna buss stod övergiven på en hyreshusparkering, fungerandes som ett förråd. Det är en gammal civil polisbuss, och var riktigt fin. En kille i Skelleftehamn köpte den å kör med den nu.

Denna BD stod i skogen 1 mil från mitt garage, och hade stått på samma plats sedan 60talet. Håller på renoveras i Sverige nu.

Denna gröna står 3km från mitt garage, men är numera dragen ut i skogen med traktor, och man har stångat gafflarna eller något annat i sidan på bussen, en fin buss i övrigt, hade gärna lagt rabarber på den innan de drog ut den!

Denna stod bortanför paltis och skulle hämtas, men när jag var där med släpen hade framvagnen frysit fast i backen, nästa gång jag passerade var den borta.

Denna hittade en kompis till mig på nätet, på ett udda skrotforum "övergivna platser" och vi snokade reda på var den stod. Flera vw´s finns där, men denna är hämtad å ska väl kanske renoveras i paltis en vacker dag?

Detta är en 58a som stod hos en skrothandlare i Lövånger. Köptes av "Isac" å ser lite annars ut idag.

Denna bakända stod på samma skrot, och köptes av en lokal vw entuciast men är om jag fattat rätt numera pressad.

Denna blev jag erbjuden av Tobbe H i Överkalix, men det var tyvärr inte exakt rätt läge, så jag hoppade, skulle få ta den å en äckel finn-buss för 15K Panelen var en 56a som var nästan komplett. "OFF TO UK" nu.

Min blogg:
www.50split.wordpress.comDet blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden