51

Hans Landelius skrev:

Jag får sån jävla ångest när det krävs att man loggar in. jag tar det alldeles för personligt. Idag klockan 12.46- 1249 var jag inte uppkopplad. Kändes inte bra. Hela jävla världen sprang ifrån mig och jag kunde bara titta på. Spenderar resten av dagen för att uppdatera mig på alla bloggar som jag missade under 3 minuter.

Ja det gäller att inte missa nåt Default/yikes ............. Default/lol

52

Hmmm... gillar bloggar bättre än facebook... läste just om en gubbe som skojjat till det på sin facebooksida och nu är citerad över hela jorden...  passa er så inte fåren hamnar i en reklam nu... ICQ/ad

http://di.se/Artiklar/2012/6/4/269207/F … alansgang/

förresten kunde jag inte ansluta till er grupp av nån outgrundlig anledning, kanske för att facebook snokat reda på mitt tidigare inlägg att jag inte gillar fejjan...

för övrigt så ballade mitt fejsbook ur innan jag börjat gilla det för några av de få jag anslöt till skriver så mycket skit att mitt facebook översvämmas av info vad bäbisar äter, vilken typ av tunnelbanevagn nån åkte till jobbet och exakt vilka affärer och andra ställen som folk besökt och checkat in på... information overflow, så för att följa er resa så kommer jag tvingas läsa om bäbismat och handlingslistor på ica-maxi... fast jag bara ville titta på en bild på några splitfolkor...

Nåja, jag ser fram emot att få se lite bra bilder iallafall, kanske börjar jag gilla fejjan efter detta???

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)

Warning: getimagesize(./extensions/pun_attachment/attachments/d85d0a2493fe27f2904c4ff73b9b43e4/e4d533d7e2d3fe08a48476d3b24ee6ea.attach): failed to open stream: No such file or directory in /srv/users/boxerville/apps/boxerville/public/forum/extensions/pun_attachment/include/attach_func.php on line 297

Warning: getimagesize(./extensions/pun_attachment/attachments/d85d0a2493fe27f2904c4ff73b9b43e4/f82a48026c437c00806703be71c0acba.attach): failed to open stream: No such file or directory in /srv/users/boxerville/apps/boxerville/public/forum/extensions/pun_attachment/include/attach_func.php on line 297

53 Senaste redigerad av Bengt H (2012-06-04 19:57:18)

Så här har jag fixat upphägningarna av kameran på bilen, med taket uppe så sitter den klämd på ventilationsrutan. Med trasan nere så använder jag ett suflett spänne. Själva hållaren är en mobilhållare av universalmodell, sen är hela skiten vridbar i höjd o sidled, stabilt o funkar bra. Ljudet blir dock inget bra då fartvinden brusar för mycke (får väl lägga ditt lite tysk bumpamusik i stället....)

Post's attachments

2012-06-04 20.13.41.jpg, 148 kb,  x
2012-06-04 20.13.41.jpg 148 kb, 9 downloads since 2012-06-04 

2012-06-04 20.16.19.jpg, 152 kb,  x
2012-06-04 20.16.19.jpg 152 kb, 2 downloads since 2012-06-04 

54

johan_l skrev:

för övrigt så ballade mitt fejsbook ur innan jag börjat gilla det för några av de få jag anslöt till skriver så mycket skit att mitt facebook översvämmas av info vad bäbisar äter, vilken typ av tunnelbanevagn nån åkte till jobbet och exakt vilka affärer och andra ställen som folk besökt och checkat in på... information overflow, så för att följa er resa så kommer jag tvingas läsa om bäbismat och handlingslistor på ica-maxi... fast jag bara ville titta på en bild på några splitfolkor...

Nåja, jag ser fram emot att få se lite bra bilder iallafall, kanske börjar jag gilla fejjan efter detta???

Om du vill slippa läsa om en massa oväsentligheter som blöjor o incheckningar både här o där, så går det ju att minska flödet av trams. Fast man får göra det person för person... så det kan ju ta ett tag. Om man har många "vänner"  ICQ/ad

Har en "sommarblå" [original VW-kulör] 1303S -73.
Lite före/efter-bilder finns på Garaget och min projekttråd är här på Boxerville

55

Stefan F skrev:
johan_l skrev:

Om du vill slippa läsa om en massa oväsentligheter som blöjor o incheckningar både här o där, så går det ju att minska flödet av trams. Fast man får göra det person för person... så det kan ju ta ett tag. Om man har många "vänner"  ICQ/ad

dom är väl ovänner numera ICQ/ag   Näe, skämt åt sido, det är nog bara det att jag inte är särdeles intresserad, ändå är jag rätt nyfiken av mig, men det får va nåt som är lite intressant...

Jag har försökt "stänga av" några av dessa men utan att för den skull göra mig o-vän med dem, men det verkar inte "bita" och i mobilen så fungerar filtreringen inte alls, ett tag duknade det upp facebookgrejjor på "startskärmen", mitt under möten på jobbet...

56

Du kan ju prova att sluta "prenumerera" på olika personers statusuppdateringar och se om flödet minskar. Det finns ju upp till 5 olika nivåer och den sista stänger av uppdateringar helt. Mitt "brus" har minskat rätt väsentligt sedan jag ändrade på "prenumerationer" av vänners inlägg.

Har en "sommarblå" [original VW-kulör] 1303S -73.
Lite före/efter-bilder finns på Garaget och min projekttråd är här på Boxerville

57

Så här tänker jag mig att ha min kamera under resan ICQ/af .
http://i49.tinypic.com/2v3lt0k.jpg
http://i47.tinypic.com/2a2ps4.jpg

Jag tömde sökaren på inkråm, och skar till lite mjukt att ligga i för kameran.
http://i48.tinypic.com/atvty.jpg
Konstruktionen är likt  Ferdinand Porsches många lösningar, jävlitt unik, självbärande och billig. Man skulle kunna säga att detta, om Dr. Porsche hade tagit fram kitet, det skulle ha gått under KdF-namnet "Volkskameraeinrihtungsanlage mit kunsthartzfiberdämpfungen und feuergefährlicher engländerjagdwaffen" förkortat SUCHKAM ICQ/ad  ICQ/ae

Roger i Sala med KdF "Krankheit durch Freude"

58

KdF Kundendienst-Berater skrev:

Så här tänker jag mig att ha min kamera under resan ICQ/af .
http://i49.tinypic.com/2v3lt0k.jpg
http://i47.tinypic.com/2a2ps4.jpg

Jag tömde sökaren på inkråm, och skar till lite mjukt att ligga i för kameran.
http://i48.tinypic.com/atvty.jpg
Konstruktionen är likt  Ferdinand Porsches många lösningar, jävlitt unik, självbärande och billig. Man skulle kunna säga att detta, om Dr. Porsche hade tagit fram kitet, det skulle ha gått under KdF-namnet "Volkskameraeinrihtungsanlage mit kunsthartzfiberdämpfungen und feuergefährlicher engländerjagdwaffen" förkortat SUCHKAM ICQ/ad  ICQ/ae

Man blir genast nyfiken på hur många bilder SUCHKAM tar per sekund:-)
En fjärrkontroll skulle sitta fint va?

Nä jag antar att du sätter på den i filmläge och panorerar över de vackra bilarna och utsikten under färd. Snygg lösning!

Bubbla -62

59

hur styr du kameran där i skummet då? måste du meka upp hela sökarn för att slå igång eller har den remote?

60

Så här tänker jag nyttja kameran;

Filmläge, då går den i ca 13 minuter.
Avtryckaren kommer jag åt efter att ha tagit ut det yttre skummet (5sekunder) startar kameran (3 sekunder) å dit med yttre skummet (5 sekunder), sedan så kör jag bilen längs någon jäkla scenisk väg och filmar samtidigt som jag kan panorera hur som helst via sökarens kommandomodul vid förarplatsen!! Jag kan till och med filma passagerarna under gång genom frontrutan, å rakt upp om jag vill, eller en bakskärm, eller en framskärm, eller panorera över huven taket , ja som sagt en hyperfiffig grejj!! ICQ/ae  ICQ/ae  ICQ/ae

61

Rena hightecken.. tyckte mig se i första bilden Leica.. och tänkte, riktiga thyska analoga kvalitets produkter.. men kan ha sett fel.. ICQ/ad

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

62

michaelth skrev:

Rena hightecken.. tyckte mig se i första bilden Leica.. och tänkte, riktiga thyska analoga kvalitets produkter.. men kan ha sett fel.. ICQ/ad

Aber doch!

LEICA-optik ICQ/ae  ICQ/ae  ICQ/ae  å Panasonic kamera, som tar jäkligt bra bilder å filmar skapligt högupplåst i bredbildsformat!! En kanon kamera som jag är jättenöjd med. Har hafr den i 2-3 år nu, men den är ändå prima. Snacka om kvalitet!! ICQ/af

63

http://www.tectiv.com/products/tectiv-h … ion-camera Denna kostar 1999kr med hållare och fjärr. Skall ha bra bild och bra vidvinkel. Bara ett litet tips om man nu inte har hur mycket tid över som helst för att bygga hållare osv ICQ/ab Finns att köpa i Varberg på Blue.

64

jag tar med mig datorn, så se till att ta med sladdar till era kameror så kan vi nog få ut lite filmer till allmän beskådning åxo  ICQ/ag
Är impad över er uppfinningsrikedom.....själv ska jag bara luta mig tillbaka i ett 56bubbla baksäte o koppla bort allt......And I need that kan jag lova  ICQ/ab

Blanda inte ihop min personlighet och attityd.
Min personlighet är vem jag är, min attityd beror på vem du är...

65

woffe skrev:

jag tar med mig datorn, så se till att ta med sladdar till era kameror så kan vi nog få ut lite filmer till allmän beskådning åxo  ICQ/ag
Är impad över er uppfinningsrikedom.....själv ska jag bara luta mig tillbaka i ett 56bubbla baksäte o koppla bort allt......And I need that kan jag lova  ICQ/ab

GULD!! ICQ/af
Jag siktar oxå mot ett baksäte ICQ/ab , "Ferdinands", så får Calle köra.. ICQ/ad

66

Och för oss facebooks lösa.. Så får ni väl fixa lite bilder tex här!!!  ICQ/ag

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

67

Fixa så att man följa resan i realtid och sälj det till TV4. Big brother släng dig i väggen!
/Anders

1303S 1974
Samt Mazda MX5, Smart ED, Husqvarna & Monarscoot

68

brezel skrev:

Utmärkt !men hur gör man med alla insekter som letar sig in i linsöppningen,kan bli fina splashbilder ICQ/ab eller man kanske kan använda samma sorts insektsspridare som användes på bagagehuven,hursomhelst,lycka till! ICQ/ab

Just denna kamera har fått genomlida två hårda år, eftersom jag haft den monterad lite här och var på de lokomotiv som jag kör till vardags ICQ/am . Bland annat på boggierna ca 32 cm över marken, i 100 km/tim, så grässtrån,gråsparvar, loppor och löss haft fritt fram å jäklas med kameran Default/hmm .

Lite rentorkning mellan tagningarna, så är denna "Leica" åter fit for fight! ICQ/ae  ICQ/ae  ICQ/af !

69

Nu känns det tungt för bilen är fortfarande inte redo för en vallfärdsresa och alla har börjat finlira med kamera fäste och annat små pill. Tiden börjar rinna ut för nu har jag bara en hel dag kvar och en kväll. Bilen orkar inte ta sig upp för en liten backe utan att tappa kraftigt i fart, missljud från lådan när 4 växeln läggs i, kraftiga vibrationer runt 60 km, tung trampade bromsar (22mm huvudcyl. underbart i Alperna), lätt oljedimma i hela motorrummet, ingen värme, allt halv färdigt monterat, inget 12V uttag till nya kameran mm mm mm ..............Fan jag vill och måste bara bli klar efter 3 månaders slit

PS: VÅGA VÄGRA FACEBOOK

70

rye356 skrev:

Nu känns det tungt för bilen är fortfarande inte redo för en vallfärdsresa och alla har börjat finlira med kamera fäste och annat små pill. Tiden börjar rinna ut för nu har jag bara en hel dag kvar och en kväll. Bilen orkar inte ta sig upp för en liten backe utan att tappa kraftigt i fart, missljud från lådan när 4 växeln läggs i, kraftiga vibrationer runt 60 km, tung trampade bromsar (22mm huvudcyl. underbart i Alperna), lätt oljedimma i hela motorrummet, ingen värme, allt halv färdigt monterat, inget 12V uttag till nya kameran mm mm mm ..............Fan jag vill och måste bara bli klar efter 3 månaders slit

PS: VÅGA VÄGRA FACEBOOK

ICQ/ac  ICQ/am

Christer!!! Default/yikes

Botten är förmodligen nådd! ICQ/an

Nu kommer det bara att gå uppåt!! ICQ/ab

Byt växellåda och motor Default/hmm . Resten fixar sig unterwegs i goda vänners lag ICQ/ag !!

Detta fixar Du ICQ/af  ICQ/af  ICQ/af !!

FACEBOOK är en överreklamerad fluga ICQ/ad

71

Stackare Christer.

Men jag står nog på Rogers sida. Byt låda och motor om du har möjlighet.

Vadegällerkamera... Varför gå över ån efter vatten? I Mickes 56:a är det GoPro som gäller. Dessa kommer med en bibba allsköns fästen som kommer att testas kors och tvärs. ICQ/ad  ICQ/ad

72

Tyvärr så orkar jag helt enkelt inte åka 30 mil till Hultebruk för att låna en motor för jag är helt enkelt så slut efter att ha jobbat till kl 22 i stort sett varenda kväll i 3 månader och så är jag ju 50 år vilket inte underlättar orken. Motorn är en ny industri motor så den borde gå att få iordning på och att det är missljud i lådan står jag ut med. Allt som jag tar har strular och när man är trött så kopplas hjärnan ner men som sagt jag får väl åka med en trött motor och diverse andra problem bara jag kommer iväg för även om jag kommer lite senare varje kväll så hinner jag väl med ett par öl  ICQ/ae

VÅGA VÄGRA FACEBOOK i alla lägen jag vägrade till och med Sportify pga att man måste ha ett Facebook konto som inloggning. Det gick inte ens efter att ha mail bombat Sportify att få ett konto där.

73

rye356 skrev:

Tyvärr så orkar jag helt enkelt inte åka 30 mil till Hultebruk för att låna en motor för jag är helt enkelt så slut efter att ha jobbat till kl 22 i stort sett varenda kväll i 3 månader och så är jag ju 50 år vilket inte underlättar orken. Motorn är en ny industri motor så den borde gå att få iordning på och att det är missljud i lådan står jag ut med. Allt som jag tar har strular och när man är trött så kopplas hjärnan ner men som sagt jag får väl åka med en trött motor och diverse andra problem bara jag kommer iväg för även om jag kommer lite senare varje kväll så hinner jag väl med ett par öl  ICQ/ae

VÅGA VÄGRA FACEBOOK i alla lägen jag vägrade till och med Sportify pga att man måste ha ett Facebook konto som inloggning. Det gick inte ens efter att ha mail bombat Sportify att få ett konto där.

Betänk att bilarna är äldre än oss (kan det vara möjligt.. ICQ/ad  ICQ/ad ??), så det är ju bara bra om tempot inte är så högt!!
"Ferdinand" kommer att rulla lagom fort genom Tyskland, så då blir det ju åtminstone två bilar med besättningar som dricker sin öl en halvtimma senare varje kväll, so what... vi har ju ändå kul!!! ICQ/ab  ICQ/ab  ICQ/ag

74

Det satt en industriare i min cab innan jag köpte den. Dom hade flyttat över förgasaren från gamla motorn men glömt att koppla upp vacum från fördelaren. Den orkade knappt upp för Wårbybacken utanför Stockholm. Nu går den tokfint med lite fetare bestyckning (122) Problemet med industrimotorer är att det bildas ärg i toppen som måste köras bort. Min erfarenhet är att dom går bättre om dom får gå ett tag. Bromsar brukar vara dåliga när man bytt till nya belägg men dom tar sig när backarna har svarvats in mot trumman. Sen kan det vara luft i systemet som bara går att få ut efter lite hård körning. På gamla bilar sitter cylindrarna fel, i botten på trumman. Lyft bakändan 80cm upp i luften så brukar det gå lättare att lufta bak.

75

Idag har det varit en onödigt spännande dag Default/yikes  Default/yikes . Jag har haft lite vibrationer vid start från stillastående o trodde att det var för dålig böj på tuben för kopplingsvajern mellan kaross o låda. Lossade vajern vid kopplingsarmen o trädde på en bricka på tuben så nu blev det blev mer böj. Satte ihop det o försökte justera spelet på pedalen igen men det var svårt o få till det o pedalen kändes väldigt degig...... Default/hmm  Startade motorn o då brötade de till där bak o blev ett väsande ljud Default/yikes .....hade dessutom fått ett lite konstigt malande ljud från lådan häromdan som tystnade när man tryckte ner kopplingspedalen bara lite grann, fattade aldrig riktigt vad det kunde vara!!! 
Pratade med Landelius om vad det kunde va o när vi la i ihop det här så pekade allt på att urtrampningslagret lossnat Default/yikes  Default/yikes
Bara ta tjuren vid hornen o riva ut motorn o mycke riktigt, det hade inte bara lossnat utan även hoppat ur fästet o kilat fast bakom ena gaffeln. Det väsande ljudet  kom från när urtampningslagret rev upp ett spår i ringen på tryckplattan. Hos "Bengt i Holm" utanför Halmstad fick jag tag på nya clips samt ett bättre urtrampningslager än mitt gamla som antagligen legat emot o snurrat med ett tag. Ringen till tryckplattan snodde jag från en ny som jag hade liggande. Nu är det ihop igen o kört ca 5 mil, funkar!!! peppar peppar köra mer i morron ICQ/ad  ICQ/ad

Post's attachments

2012-06-06 17.06.23.jpg, 132 kb, 640 x 480
2012-06-06 17.06.23.jpg 132 kb, 201 downloads since 2012-06-06