1

Är det någon som har en pivåvagn(Boråstillverkad) som skulle kunna hjälpa mig med ett par bilder på fästena i bilen, behöver tillverka egna och det hade varit lättare om man visste ungefär hur dom såg ut.
Sen undrar jag vad som låser själva dragspelskonstruktionen i utdraget läge, min verkar kunna åka fram och tillbaks som den vill..

Mvh Jonas

2

Låsningen fattade jag nu, man skruvar på rattar ICQ/ab

3

Vill ju se bilder ju

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

4

Ska jag ordna...senare..

5

Hör med opec här på forumet han har en såndär vagn...
Körde med den efter min bil förra somnaren men jag tror inte jag har några bilder på fästena.

---  java grün bubbla -66  ---
---  ulmen grün buss -71  ---

6

Den är såld nu rullar den på västkusten.
När jag har en dator skulle jag kunna rita en
Skiss i paint eller nått men det är allt.

_______________________AMBULANSGARAGET_______________________
                  - Om bättre är möjligt är bra inte bra nog -
Karmann Ghia T14 Cab -58. Karmann ghia T34 -63. Bubbla -50. Ambulans Typ2 -65. Typ2 -55. Bubbla -65
Bubbla -63 Typ2 -74  Typ 1 Shorty -65

7

Det hade vart jättesnällt! Men är principen att det helt enkelt står två rör upp bakom kofångaren, som man trär på vagnens fästen över? Sen låses väl det på något  vis..

8

Jag sålde en sådan med fästen till VW för många år sedan. Det var en konstruktion som liknar dragkroken med rör som gick under motorn till växellådsfästena. Dessa två rör böjde upp mellan kaross och stötfångare och slutade med en gängad tapp som vagnen träddes på. Det satt några klämmor till stötfångarfästena också. Det är nog inte bra att sätta den enbart i stötfångarjärnen.

Jag har en pivotvagn kvar med Volvo PV fästen.

[

9

Tänkte också att det inte räcker med stötfångarfästena, får se vad jag hittar på, funderar på ett par järn upp till stötdämparfästena..men det kanske inte går..

10

Sjuntorp utanför Trollhättan där bodde en kompis för en massa år sedan i ett torp med en mindre lada där han gjöt en rejäl platta och fixade garage.....
Men nu var det din tråd gällde, har en lös pivåare med VW fästen som jag skulle kunna fota.
Måste ut med Studebaker M29'an för att få fram den i dagsljus, behöver någon timme som jag troligen inte har imorgon.
PMa en mailadress så slipper jag komprimera eller leta någon plats att ladda bilder till.

Har minst en luftkyld VW, alltså finns jag.

11

Det vore fantastiskt bra, PMar.. ICQ/ab

12

Men Jonas, en sån har jag...Peter Hörnberg kan nog beskriva hur fästena ser ut, mina ligger långt in i ena garaget så bilder kan du få i vinter ICQ/ad
eller så tar vi det på telefon...

13

Ett jättetack till Reine som försett mig med bilder, nu vet jag hur jag ska göra ICQ/ab

14

kan tänka mig att kolla på bilder jag med..
tobias_bager@   hotmail.com    om du har lust å maila..  ?

/Tack på förhand

15

Tobias: Jag har skickat samma bilder till dig som jag skickade till Jonas.
Är det något mer eller att du har funderingar på vad bilderna "föreställer" dunka över ett retur mail.......

Har minst en luftkyld VW, alltså finns jag.

16

tusen tack!