Hej och hå!
Nu har det äntligen blivit dags för mig att bli med buss efter två bubblor som nu är sålda båda två!
Hade planer på en buss eller pickup inför sommaren, fick då ett tips på en viss högtaksbuss ute på vischan..
Det bestämdes ganska omgående att "Den köper jag" och den tredje Mars lånades farbrors lastbil och vi for iväg till den ökända platsen Mjöshult!
Väl på plats hoppade jag in i bussen och blev bogserad efter en perrongtruck till den lokala sågen för lastning, var lite nervös när det lutade som mest men vi spände rejält så det vart inga problem!
Dagen efter köpet rev jag lös startmotorn och bytte soleonoiden som "Putte" så lägligt hade liggandes i garaget, fick även med en mellansoffa till buss som jag ställt bakvänd bakom mellanväggen.
Ett bra recept för bussfylla på ett regnigt bugrun? Eller kanske en eftermiddagsfika?
Byggde även om soffan bak, lite grundare sittdel annars samma princip, den är så klart fällbar!

Ska bulta in lite bälten under soffan, sen ska jag väl klä in det i nåt mysigt tyg som sig bör i en campingkärra av denna digniteten!

I torsdags var jag ner till Putte igen, där spenderade vi kvällen i släggans och svetsrökens tecken då vi svetsade in sänksatser i en baystomme som jag nu har liggandes hemma, alltså så slipper jag ställa högtakaren utan framvagn så länge då jag har denna att kastbyta med!
Så planen är en lite lagom sänkning som jag borde hinna med innan sommaren, men först ut är besiktning som är bokat den 16 April!

Grattis