Jag ska till o sätta ihop en original bayframvagn och tänkte då använda trummor från en 64-67 splitframvagn.
Någon som vet om dom trummorna skiljer sig något mot dom ska egentligen ska sitta där ?
Jag har läst nåt om en packbox som skiljer sig men det är väl spindlarna som skiljer och inte trummorna ?
Tacksam för svar !
Det är väl den runda distansen längst in på spindeltappen som skiljer några mm. Den är större på bay. Men det borde gå att knacka i en packbox från split i baytrumman.
64-70 har samma mått på lagerytan på spindeltappen men packboxen är olika.
64-67 är packboxens innermått 45 mm och 68-70 är den 50 mm.
Hurvida trummorna skiljer sig kan jag inte.
1964 Typ 2
4 2012-06-04 18:54:26 Senaste redigerad av Franke (2012-06-04 19:04:11)
Jag har sparat en del intressanta bilder i datorn dom senaste åren och nu hittade jag faktiskt en bild som bekräftar den teorin.
Ska svarva i ordning ett par trummor och byta lager nu i veckan, så det hade varit skönt att slippa dryga överaskningar.
Men om man får tro måttsättningen på bilden ser det ut att fungera i alla fall.
Edit blev nåt fel med bilden, hoppas detta funkar :

64-70 har samma mått på lagerytan på spindeltappen men packboxen är olika.
64-67 är packboxens innermått 45 mm och 68-70 är den 50 mm.
Hurvida trummorna skiljer sig kan jag inte.
Du hann före 
Coolt, det betyder att det är lika enkelt att montera 944 bromsar på late split som på bay! 
Det måste ju också betyda att man kan montera wide 5 trummor på skivbromsspindlar, om man bara borrar 4 st hål för bromsskölden. På bilden Franke lade ut, så jämför dom med latebays skivbromsspindlar. Bra att veta för dom som backdatar sina bayar.