Jag (Magnus Löf med mörkblå Karmann-Ghia 60) har blivit kontaktad av Järnvägsmuseets programansvarige och vi har kommit överens om att fixa en VW utställning på musei området 1/7 2012 . Under sommaren kommer ett flertal fordonsintresserade gäng att ställa ut bilar,motorcyklar , scootrar och mopeder på Söndagar mellan 10-12 .
Jag hoppas att Du vill komma med din luftkylda VW och göra det här till en kul dag !
Om det finns frågor så fråga på !
Bifogar mailet jag fått av Helena
Hej
Som programansvarig vid Sveriges Järnvägsmuseum i Gävle planerar jag för fullt inför sommaren.
Vårt sommarprogram löper under perioden 18/6 – 19/8.
Vi har gott om besökare dessa veckor (drygt 15 000 under sommaren 2011) och vi erbjuder något både för gammal och ung eller vad sägs om:
En av världens finaste samlingar av lok och vagnar med järnvägshistorien genom drygt 150 år
Banvaktstugan Hosäter
Hennans stationhus
Barnvisningar
Dramatiserade visningar
Butik
Café Ångvisslan
Minitåg
och sommarens nyhet: Fordonsmagasinet! Här finns museets gömda skatter placerade
på flera kilometer spår med lok och vagnar i en ruff verkstadsmiljö.
En rälsbuss tar er mellan våra områden.
Vårt museiområde är ett populärt resmål för föreningar av olika slag och därmed hör jag nu av mig till er med ett erbjudande.
Jag vill ge er möjligheten att boka in en söndag hos oss under vårt sommarprogram.
Era bilar skulle få parkera inne på vårt område intill Hennans Stationshus .
Därmed skulle ni bidra till att ge en trevlig miljö vid stationshuset.
Förslagsvis finns ni på plats på förmiddagen kl 10.00 – 12.00
Som tack för ett gott samarbete får ni fri entré till museet denna dag
värde vuxen 80 kr/person
pensionär, studerande & grupper 60 kr/person
barn upp till 19 år 0 kr
Med vänliga hälsningar
Helena Berg
Programansvarig
[email protected]
Direkt: 026-14 46 16
Mobil: 072-233 14 83
Trafikverket