1

Jag är smått nojjig över att sätta borren i bussen och kommer nog mäta otaliga gånger för att emblemet ska sitta rätt, men jag vet inte ens vart som är rätt. Är det någon som har koll på exakt vart det ska sitta, och tips på hur jag kan mäta ut det?

2 Senaste redigerad av lowang (2012-06-03 21:05:00)

Det är 157mm till det övre fästet på emblemet från vecket i ovankant nedanför vindrutorna.

Kolla gärna med andra också, mitt kan ju sitta fel även om jag inte tror det ICQ/ab

Där är ju en lodrätt knyck på fronten så följer du bara den så har du ju övre och nedre, resten bör ju komma av sig själv.
Lycka till!

Ät gul snö, det kan vara öl.

3

Guld lowang ICQ/ab låter onekligen som du skulle kunna det måttet i sömnen om så behövdes! Guld värt!

4

Det är klart man kan sin buss utan och innan... ICQ/ab
Nej, jag gick bara ut o mätte ICQ/ab

5

Det var väldigt snällt av dig ICQ/ab Då kanske jag tar mig mod och sätter dit emblemet i morgon, isåfall bjuds det på bild

6

Jag kan ta en bild i morgon så du inte missförstått mig bara ICQ/ab

7

Det vore fantastiskt, jag tror mig förstå hur du menar, men text i ett forum kan alltid förvrängas/misstolkas, så det vore ju guld ICQ/ab men ingen press, jag är redan i tacksamhetsskuld till dig för din insats ICQ/ab

8

Pm'a ditt nummer så messar jag bilden ICQ/ab

9

Lowang, än har jag inte vågat sätta borren i fronten, men nu är det dags. Sedan din fantastiska hjälp har mobilen min blivit stulen och jag har därför inte kvar ditt mms. Min enda fundering är vilket veck du menar med "vecket i ovankant nedanför vindrutorna" är det det tvära verket som viks utåt eller det runda verket som böjs neråt? Om det är det första, mäter du då längs plåten från verket över det andra rundade verket och ner över fronten? Blev sjukt luddig fråga nu men det känns bäst att fråga en gång för luddigt ICQ/ab

10

Har du kvar samma nr så har jag skickat bilden ånyo ICQ/ab

11

Du är en ängel! Stort tack ICQ/ab då blir det till att göras i morgon!

12

Kul när man kan hjälpa ICQ/ab

13

Men snälla, skaffa ett rum,,,,,,,,,,, Default/lol

stenis
orust

14

Marantz skrev:

Men snälla, skaffa ett rum,,,,,,,,,,, Default/lol

Default/lol

.............Har en förkyld vw............... Nej vänta...................
         |o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|

Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa

15

Kasta inte stenis i glashus nu ICQ/ad