26

Hur blir det på strippen kommer det nån bil dit och blir det ens nåt köra?

Turbo bilarna blir väl på Kjula men förgasar och pröva på bilarnaborde det finnas både utrymme och intresse av att se eller är det som tidigare mer bekymmer än nöje......Banracingen verkar  ju varit prioriterad tidigare då strippen varit hal och det som har snabba bilar hellre avstår än riskerar nåt eller spinner större delen...

Jag tror mååånga vill se luftkylda snabba kärror och känna av den "riktigt" gamla atmosfären med motorsnack stingers och det sköna ljudet från ett par Ida 48:or...

//micke

If it sounds good it is good!

27

Visst är det väl en rätt så fet vinst till den som sopar hem alla tre deltävlingarna som arras=? Jag har hört att Leif Nyström ska ner på BR och köra, så, det lär gå undan om allt blir som det är tänkt. ICQ/ab

Peppar inför BR redan.

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

28

Jag och pappa kommer nog som vanligt, synd att inte jäger-gubbarna inte kommer... Vi kör dubbelt upp så vi tar BRC också.

Barndoor köpes, split buss köpes, messerschmitt köpes
http://www.youtube.com/user/barndoorbarnfind
Jag försöker bara mig själv, men inte inför barnen!

29

Enligt Bug-Run hemsidan blir det 201 m på Mantorp.... bekräfta någon?

30

Personligen så skippar jag nog BR i år. Är det någon från Falun-Borlängetrakten som vet med säkerhet att de ska åka?

"Daddy Cool"

31

Jag kommer inte heller att åka, har för mycket med "nya kärleken" (huset) för att ha tid med det. Däremot kommer jag vara på Tierp även i år, det var ju för gött förra året för att missa, dessutom ligger det "nära" huset så det lär bli en liten gettogether där efteråt.  ICQ/ab

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

32

Har du räknat student pengen så du räknar ihop resan till tierp?

Default/lol

Jag "strikear" bägge i år, eftersom förra året blev det ingen av dessa.
Och, ni som skiter i br lämnar ju mera marknadsfynd åt mig ICQ/ab

Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett

33

goopher skrev:

Personligen så skippar jag nog BR i år. Är det någon från Falun-Borlängetrakten som vet med säkerhet att de ska åka?

Åker.

Barndoor Division finns på facebook!
............................................................................................

34

Har jobbet röven av mej för att bli klar med min bay, ska dit med den om så ska bära den. Kom gärna fram och snacka med mej kul att träffa er irl, ps: heter Filip ICQ/ad

35

mettis skrev:

På pdf en är det 402
Vad skall du testa i år mettis ????
//// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

36

PPRMicke skrev:
mettis skrev:

På pdf en är det 402
//// Micke

Som du vet är min Cal-Looker transmission "inte bra" och nu håller jag på och byter vxl-låda.
Så jag tar väl istället Buggyn som jag hade ifjol, men med 1200:a "projekt-motorn"....
(Inget vidare grepp iallafall för 2387:an med "Dot-slicks"?)  ICQ/ad

I utskicket står det 201m så det stämmer väl.

Hoppas få se din bil göra bra tid, Micke!

37

klart det blir bugrun  ICQ/ab
ser ju ut att bli lite sol på söndagen iaf o det e ju viktigaste dagen !

ålands volkswagen klubb på facebook

38

Jag ska ev dit med delar.... Men det beror på om den välkände Norsken betalar innan.... Annars har jag ingen anledning att åka dit...
Har väntat i 5veckor med olika ursäkter om varför pengarna inte kommit in på mitt konto.... Han har ju "fört över" pengarna typ 10ggr

39

Kör du dit i vw rogga?

ICQ/ab

Tel 07noll357185ett

40

Förhoppningsvis..... Ja, eller både åker och kör.. Men inte i min... Utan BQ:s -67:a med 2332:a

41

Litet tips för godissugna...Cloetta ligger fasligt nära Mantorp(lagom utflykt) där man kan handla billigt godis fredag mellan 9:00-18.00 och lördag 9:00-15.00 i fabriksförsäljningen..när ni åker förbi Cloettavägen 3,tuta,jag bor där(gul rappad kåk med vita knutar med skyltfönster mot vägen)vinkar glatt om jag är hemma! ICQ/ag

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

42

Cloetta är ju snart Hel-Slovenskt - bättre satsa på nåt svenskproducerat - varför inte ta en sväng runt Vättern å snaska på polkagrisar istället!  ICQ/ag

Typ 1 Split 1950, Typ 1 Oval 1954, Typ 1 Mango 1960,
Porsche A111 Allgaier 1955, Grålle 1953

43

Cloetta är ju snart Hel-Slovenskt - bättre satsa på nåt svenskproducerat - varför inte ta en sväng runt Vättern å snaska på polkagrisar istället!  ICQ/ag

Typ 1 Split 1950, Typ 1 Oval 1954, Typ 1 Mango 1960,
Porsche A111 Allgaier 1955, Grålle 1953

44

tja fast får säga då jag handlat polly i fabriks choppen .. det e gott skit..o nyttigt oxå. ICQ/ae  synd att jag inte kände till dig då "Pompejus" annars hade jag åkt förbi.. ICQ/ag

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

45

...i år har jag inte ens funderat på att åka... Jag missade inte många (om något) bug run från tidigt 1990-tal tills för 2 år sen... ...jag har väl blivit för gammal... för det är för mycket fest och supa och för lite originalbilar för min smak...  plus att man redan sett "allt", iallafall allt man vill se... men med tanke på hur kul det varit, och nyhetsvärdet de första gångerna man åkte så förstår jag alla som vill dit... Tror även att internet lite tagit udden av BR. Man har redan kollat in trådarna för vilka projekt som byggs i ladorna.

Nåja, hoppas för er som ska åka att vädret blir bättre än denna helg och att det blir skitbra... hamnar man bara bland rätt folk i campingen så kan det ju inte gå fel...

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)

46 Senaste redigerad av PPRMicke (2012-06-02 21:31:54)

mettis skrev:
PPRMicke skrev:
mettis skrev:

På pdf en är det 402
//// Micke

Som du vet är min Cal-Looker transmission "inte bra" och nu håller jag på och byter vxl-låda.
Så jag tar väl istället Buggyn som jag hade ifjol, men med 1200:a "projekt-motorn"....
(Inget vidare grepp iallafall för 2387:an med "Dot-slicks"?)  ICQ/ad

I utskicket står det 201m så det stämmer väl.

Hoppas få se din bil göra bra tid, Micke!

Det hoppas jag med
Tävlings bilen är klar till 95%
Jag har tänkt att köra alla tre Bug Run så man får vell lägga på ett kol att få klar skrotet 
/// Micke

och Motorsimulering
Och arborrar
Instagram @ pprmicke

47 Senaste redigerad av luftgekühlt (2012-06-02 21:36:28)

BEHÖVER HJÄLP MED FRAKT FRÅN BUGRUN TILL SKÅNE

Längtar dit som f**n  men vet inte om jag kommer i år. Logistikproblem.

Är det någon söderöver som ska till Bugrun och kan frakta ett bussäte till mig i Skåne är jag evig tacksam.
Säljaren och tillika BV-medlemmen bor i Vadstena och kan komma till Bugrun när som och leverera.
Bild: http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=9525
Mot ersättning så klart.

Money talks! Mine always says: "Goodbye"!
Ich versuchte mal genormt zu sein. Das waren die schlimmsten zwei Minuten meines Lebens.
Tra il dire e il fare c'è di mezzo il mare.

1965* 21W Samba (MCode 430 114) - 51 BD Standard Microbus (Type 22A. M62) - 1967 Westfalia pop-top (SÅLD)
* 1965 enligt chassinummer.  Reggad som 1964 - │o\w/o│

48

johan_l skrev:

...i år har jag inte ens funderat på att åka... Jag missade inte många (om något) bug run från tidigt 1990-tal tills för 2 år sen... ...jag har väl blivit för gammal... för det är för mycket fest och supa och för lite originalbilar för min smak...  plus att man redan sett "allt", iallafall allt man vill se... men med tanke på hur kul det varit, och nyhetsvärdet de första gångerna man åkte så förstår jag alla som vill dit... Tror även att internet lite tagit udden av BR. Man har redan kollat in trådarna för vilka projekt som byggs i ladorna.

Nåja, hoppas för er som ska åka att vädret blir bättre än denna helg och att det blir skitbra... hamnar man bara bland rätt folk i campingen så kan det ju inte gå fel...

Jag har inte missat ett B R sen 89 
Vet hur det var på 90talet med fylla men man glömmer snabbt av hur det var när man blir gammal
/// Micke

och Motorsimulering
Och arborrar
Instagram @ pprmicke

49

Och igår körde jag totalt 15mil med farsan bay buss med utan några problem alls !  ICQ/ag

jag tror jag har hittat min bil till BR !  ICQ/af

Typ 1or: 55/5, 61, 67, 67, 68,72 typ 3: 70.

50

Problem med logistiken...jo jag tackar.

Denna veckan jobbar jag natt i Årstaberg, går av skiftet kl 05.00 på fredag. Sova? Nej inte då, det blir sträckkörning hem till Skåne, är förhoppningsvis hemma till middag.
Frugan släpar ner prylar från loftet hela veckan, plockar grejor ur hyllorna o fotar, o jag bekräftar per sms om det är rätt. Har jag tur är allt framme o jag kan packa bussen pang på för att vara startredo när frugan kommer hem från jobb kl 15.00...sen rullar vi norrut mot BR.

Vaddå, logistikproblem? Man får ju offra sej lite.  ICQ/ag

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream