Tjenare!
Tänkte lufta mina bromsar och jag undrar dels hur jag går
Tillväga och dels vilken bromsvätska man skall köpa!
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Typ1: 58-67 » Lufta bromsar? Bromsvätska?
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Tjenare!
Tänkte lufta mina bromsar och jag undrar dels hur jag går
Tillväga och dels vilken bromsvätska man skall köpa!
Justera ut alla backar max så du inte kan rubba trummorna.
Kolla så att du har frigång på pedalen på någon cm och att det finns bromsolja (dot3-4) i behållaren.
Tryck ned pedalen om du inte har något tryck pumpa upp och ner tills det kommer om du inte har nya slangar så kan du sitta där ett bra tag ivärstafall kan du få lufta några gånger.
Sen när någon har tryckt ner pedalen så öppnar du nippeln många har slang på för att samla upp oljan och så man kan se om det är luft kvar man kan hålla för med fingret också men det sprutar en del då
När pedalen är i botten drar du åt nippeln och den i bilen börjar pumpa upp tryck igen och börja om tills det inte finns luft kvar lr 5ggr gå till nästa bättre att gå ett varv till ifall det är något fel så vet man vart det är iaf.
Eller så investerar du i en bromsluftare som suger vätskan ut till respektive hjul. Kostar en slant men värd sitt pris. Du slipper trampa sönder huvudcylinderns packningar och det blir garanterat luftfritt. Tillvägagångssätt enligt ovan, öppna nippel etc.
Eller så kollar du att du har bromsvätska ut till hjulen och behållaren full. Sen öppnar du alla nipplar går in och sätter på kaffe, tar en kopp ute i garaget o beundrar bilen. Efter kaffepausen drar du åt alla nipplar, fyller ev på behållaren simsalabim så har du luftat the lazy one man way.
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Typ1: 58-67 » Lufta bromsar? Bromsvätska?
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.