Det kommer att bildas en Facebook grupp/sida där det kommer att läggas ut bilder under resan, jag postar adressen här när sidan är skapad
Min personlighet är vem jag är, min attityd beror på vem du är...
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Babbel / offtopic » Vallfärdsresan version 1.1
Sidor Föregående 1 2 3 4 … 8 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Det kommer att bildas en Facebook grupp/sida där det kommer att läggas ut bilder under resan, jag postar adressen här när sidan är skapad
Kul!
Detta ska följas.
Ska bli spännade att se bilder på de övriga deltagarna.
Trist att det hamnar på Fäjsbåck, då man vill följa men är totalt anti det forumet.
Det blir även ljudfiler som Woffe brukar göra på nätterna istället för att sova som brukligt är. Sen får vi hoppas att Seidels dotter återigen lånar ut fåret som brukligt är på resor i europa. Just in case så tar jag med mig fårskinnet ifall andan skulle falla på. Den passar precis över ryggen på en vuxen person så alla kan få sig en aktersnurra.
Ska bli kul att följa era upptåg på färden,Lycka till 
woffe skrev:Det kommer att bildas en Facebook grupp/sida där det kommer att läggas ut bilder under resan, jag postar adressen här när sidan är skapad
Trist att det hamnar på Fäjsbåck, då man vill följa men är totalt anti det forumet.
Förstår dig, men det är mest för smidighetens skull........FB är vad man gör det till........fanns ju folk som vägrade kreditkort åxo 
Det blir även ljudfiler som Woffe brukar göra på nätterna istället för att sova som brukligt är. Sen får vi hoppas att Seidels dotter återigen lånar ut fåret som brukligt är på resor i europa. Just in case så tar jag med mig fårskinnet ifall andan skulle falla på. Den passar precis över ryggen på en vuxen person så alla kan få sig en aktersnurra.
sist jag gjorde en ljudfil spräcktes högtalaren i min telefon, så det misstaget gör jag inte om igen.......o får eller skinn behöver du inte ta med dig.......man tar ju inte med sig ris till Kina 
Annars köper man en Gopro HD för 1500kr
Beror på vad man är ute efter. Det som är schysst med dem små kamerorna är att du kan filma länge! Det är bara starta sen köra.Gör ni resan kräver vi här på forumet att det ska köra en video!!! Så man får se vad man missat!
Man blir lite avundsjuk... Jag har tänkt länge på att ta bilen till Hessich nästa sommar, men som vanligt blir det väl inget... Dokumentera som sagt med mycket bilder, jag har facebook just för att kunna titta på andras grejjor, själv gillar jag inte konceptet, men vore kul att kunna se detta och jag är totalt novis på fejan så skriv gärna i denna tråden hur man kommer åt bilderna.
För en massa år sen gjorde vi en kul video med en liten enkel vidvinkelkamera jag fick tag på gratis, men det finns nog många liknande på ebay för inga pengar alls. En bra USB webkamera funkar säkert också. Montera skiten på en sån där rejäl gammal magnetfot så kan man sätta den varsomhelst på bilen...
<embed id=VideoPlayback src=http://video.google.com/googleplayer.swf?docid=-4198850667477787042&hl=sv&fs=true style=width:400px;height:326px allowFullScreen=true allowScriptAccess=always type=application/x-shockwave-flash> </embed>
http://video.google.com/videoplay?docid … 7477787042
Wompa skrev:Annars köper man en Gopro HD för 1500kr
Beror på vad man är ute efter. Det som är schysst med dem små kamerorna är att du kan filma länge! Det är bara starta sen köra.Gör ni resan kräver vi här på forumet att det ska köra en video!!! Så man får se vad man missat!
Man blir lite avundsjuk... Jag har tänkt länge på att ta bilen till Hessich nästa sommar, men som vanligt blir det väl inget... Dokumentera som sagt med mycket bilder, jag har facebook just för att kunna titta på andras grejjor, själv gillar jag inte konceptet, men vore kul att kunna se detta och jag är totalt novis på fejan så skriv gärna i denna tråden hur man kommer åt bilderna.
För en massa år sen gjorde vi en kul video med en liten enkel vidvinkelkamera jag fick tag på gratis, men det finns nog många liknande på ebay för inga pengar alls. En bra USB webkamera funkar säkert också. Montera skiten på en sån där rejäl gammal magnetfot så kan man sätta den varsomhelst på bilen...
<embed id=VideoPlayback src=http://video.google.com/googleplayer.swf?docid=-4198850667477787042&hl=sv&fs=true style=width:400px;height:326px allowFullScreen=true allowScriptAccess=always type=application/x-shockwave-flash> </embed>
http://video.google.com/videoplay?docid … 7477787042
En av meningarna med att vi berättar för varandra vad vi tänker göra med våra bilar, är ju att väcka upp ett slumrande intresse och entusiasm för sin egen vagn!!
En fördel med dylika resor som denna, är ju att man blir flera fordon, och då minska ju risken att man skall bli hjälplöst övergiven i annat land
. Denna tråds resa sammansvetsar deltagarna, och vi kommer att ha diverse olika reservdelar med oss ifall någon råkar ut för någon skada på sin vagn
.
Visst, detta är ett äventyr som inte har några garantier för allas vagnars säkra återkomst
, men var så säker
... vi kommer att ha jäkligt kul under tiden
, .. och kom ihåg en viktig sak
!
You only live once
!!
You only live ones skrev Råger o det är ju de de handlar om, man måste våga för att vinna....
Bilarna kan vara hur välfixade som helst men dom är gamla o vad som helst kan hända, ett digert reservdelslager är packat
.
En extra tålig videokamera är inköpt o fästen på bilen är tillverkade, bilder kommer när jag är hemma igen.
Å jag tänker montera min Lumix i eller på sökarljuset, så jag kan panorera under pågående körning!!
Har praktiserat en del videofilmning på jobbet, då jag kört omkring med något lokomotiv från typ 1953..
Ett stabilt montage av kameran är numro ett!! 
Vilken tur att man fyller 50 i år för då kan man köpa presenter till sig själv. Jag fick en Gopro2 av mig själv igår så nu blir det att filma under resan men för att ladda upp filmer och bilder på nätet tar nog lika lång tid som att renovera en 25 hk motor för en datanörd 
Med tanke på den otroliga svenska sommaren så har jag idag fixat värme i cabben.
Svenska sommaren?????? va fasen vi ska ju till Tyskland, Österike o Italien där skiner väl alltid solen
Skämt å sido, jag har också värme i min, kan bli jäkligt rått o immigt annars 
Satt och funderade på de absolut sämsta investeringarna man kan göra i livet. Nr 1 ny bruksbil. Nr 2 en påkostad uteplats med soffor och gasolgrill i Sverige. Nr 3 dragracingbil i Nordiskt klimat. När det gäller uteplats så är det nog billigare att ta taxi till närmaste stad supa sig redlös och ta taxi hem. det kan man säkert göra i flera år innan man är uppe i vad en uteplats kostar i underhåll ( tralltvätt högtryckstvätt, värmeelement och dyl. Undrar vad timkostnaden är på en uteplats på en normal svensk skitsommar. Igår hade vi plus 4grader ,samma som nyårsafton.
En annan sak förutom värme som är bra att ha är 12V för all modern kommunikationsutrustning. Röksingnaler var väl bra på sin tid men nu behövs(?) andra grejer. GPS är ett suveränt hjälpmedel (även jag som inbiten orienterare har insett det...), vissa går på 6V men inte dom jag lyckats köpa.....kameror o moderna telefoner kräver ständig laddning för att vara redo. Jag har haft en gammal Maskot omvandlare men den klarade inte av att ladda telefonen med nån ordning, bara hackade. Troligtvis är processen i den gamla omvandlaren inte så bra (tar 6V likström, hackar sönder till växelström o transformerar upp till 12V o gör om det till likström igen). Köpte en sån här http://www.conrad.se/SP%c4NNINGSOMVANDL … c70e0/md5} o den verkar fixa jobbet med telefon, videokamera o GPS
Videokameran jag köpte är en sån här http://store.kodak.com/store/ekconsus/e … .170295500
För att fästa den på bilen har jag gjort egna upphägningar, bilder kommer. Men jag är som Christer, helt novis på att klippa filmer så det lär nog ta ett tag innan det blir nåt.... 
vänta till midsommar afton!!
Satt och funderade på de absolut sämsta investeringarna man kan göra i livet. Nr 1 ny bruksbil. Nr 2 en påkostad uteplats med soffor och gasolgrill i Sverige. Nr 3 dragracingbil i Nordiskt klimat. När det gäller uteplats så är det nog billigare att ta taxi till närmaste stad supa sig redlös och ta taxi hem. det kan man säkert göra i flera år innan man är uppe i vad en uteplats kostar i underhåll ( tralltvätt högtryckstvätt, värmeelement och dyl. Undrar vad timkostnaden är på en uteplats på en normal svensk skitsommar. Igår hade vi plus 4grader ,samma som nyårsafton.
Nummer fyra; Luftkonditionering i huset
Nummer fem; en öppen båtjävel utan värme

Nu är det en Facebook sida skapad som kommer uppdateras under resan
http://www.facebook.com/groups/422653024435981/
Bara att klicka i att man vill gå med så får man alla fina uppdateringar under vägen 
Det är inte utan att man längtar tills man blir 50... jag får göra resan runt år2028, nån som hänger på? 
Jaha!! Nu har jag gjort en "Zwangsanschluss" till denna "Gesichts-buch", men hur faen gör man sen, undrar en fäjjan-rookie???!!

Jaha!! Nu har jag gjort en "Zwangsanschluss" till denna "Gesichts-buch", men hur faen gör man sen, undrar en fäjjan-rookie???!!
![]()
![]()
..... å precis där tappade du hårdheten och blir tvungen att montera navkapslar.

go with the flow 
Jag ska nog omdana fesjbooook så att det blir lite mera omjukt om man säjjer
!
Undrar om man kan skapa en tumme ner
??
Mera grå vardag och mera ångest tack
!!
Jag får sån jävla ångest när det krävs att man loggar in. jag tar det alldeles för personligt. Idag klockan 12.46- 1249 var jag inte uppkopplad. Kändes inte bra. Hela jävla världen sprang ifrån mig och jag kunde bara titta på. Spenderar resten av dagen för att uppdatera mig på alla bloggar som jag missade under 3 minuter.
Sidor Föregående 1 2 3 4 … 8 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Babbel / offtopic » Vallfärdsresan version 1.1
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.