1

Läste någonstans om en kille som Limmade dit sina panelsidor på bussen för att slippa att det slog sej! & svetsade bara kanterna,
Nu är jag lite intresserad av detta lim, men jag hittar inte tråden eller vilket lim som användes! har för mej att det var ett 3M lim &
det användes av bilintrustrin/Flyg för just detta endamål! Så är det någon som har kännedom av ett sådant Lim???
tror T om att det hade rostförebyggande medel i Limmet från fabrik! ..

Mvh Patrik

Patrik CoSmoZ Strömberg  // Shit-Low Kustoms //
[ VW Typ1-64  2.6L typ4 Turbo "FD Hazze Lindholms Svarta Race" ]
[ Baywindow -69 "A.B Enköpings Ångbryggeri" ]
[ Porsche 356 Speedster Replika -55 ] [ Typ1 Ragtop -66 Slammed ]

2

http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=1389

3 Senaste redigerad av Hollywood Vampire (2012-05-31 12:43:30)

Kanske en aning OT men kul notis angående att limma bilplåt;
Joakim Lindengren (känd svensk vuxen-serietecknare med serieepos såsom: Krystmarodören, Var Ligger Gulf?, Brun Utan Tvål)
Han ruttnade på rostlagning på sin Volvo Duett och lät limma sina eko/golvplåtar med Super Epoxy lim och
f i c k det godkänt vid SBP! Default/smile Dock med skriftlig hänvisning till Plastic Paddings Epoxy Lim/hållfasthet info! ;-)

"Limma såklart" som Jocke skulle ha sagt! ;-)

http://tufftill1000.blogspot.se/ 

Austin Mini 1275 GT 1975
Volvo V50 2005

4

Kanon det var den tråden & limmet jag menade

Patrik CoSmoZ Strömberg  // Shit-Low Kustoms //
[ VW Typ1-64  2.6L typ4 Turbo "FD Hazze Lindholms Svarta Race" ]
[ Baywindow -69 "A.B Enköpings Ångbryggeri" ]
[ Porsche 356 Speedster Replika -55 ] [ Typ1 Ragtop -66 Slammed ]

5

dagens morderna bilar med olika hs-stål för högre kroksäkerhet kräver mycke limning vissa märken svetsar inte alls vid lagning,vw har flera lim beroende på vad du skall limma,att limma har att göra med dagens olika plåt kvaliteter o att man vid vissa reparationer typ tak byte kan man inte svetsa orginal taken är oftast laser eller miglödda o det finns ingen plats för svetsning vid rep,att limma o punktsvetsa en kant ökar hållfast heten o är vid hårdare hs-stål enda sättet att fästa i hop

,ghia-65a ?, vw dragster old style ,vw p-38 dropp tank special under byggnad ,the beast buggy,

6

jobbar som plåtslagare på bmw , dom är mycket för limning/nitning. jag har 2 st förpackningar med sånt lim över. Blir sinnes hårt o är starkare än punkt/pluggsvets.
Det jobbiga är att de e 12Timmars torktid, o max 2 timmars jobbtid på limmet. något intressant?