bjornE skrev:Gammal tråd..
Men jag köpte mig en ESAB LKA150 (1fas) och är störtnöjd!
Svetsar man bara bilplåt, småbalkar och punktar saker så är den perfekt.
Tillochmed tillräckligt lätt för att lyfta i och ur bagaget på tjejens lilla Ibiza när man behöver svetsa på andra platser med. 
Har en sådan svets i farsans garage. Den fungerar fint trots att den är gjord i Italien
. Italien verkar vara ett land som gör många olika svetsar då många märken tar sina svetsar därifrån, så att italienska svetsar är dåliga tror jag inte på, de har väl måndagar i Italien med
.
Enda problemet vi har haft med vår LKA150 var att slangpaketet gick sönder 1-2 år efter att vi köpte den ny(för många år sedan). Fick tag i en trevlig gubbe på ESAB som skickade mig deras "nya" version på slangpaket, har gått klockrent sedan dess.
Men jag funderar på att skaffa mig en egen svets nu
Jag var igår på DUAB-huset i Mönsterås, där fanns det mycket att titta på. Väl värt en avstickare från E22:an då det tog max 2 minuter att köra dit
.
Hittade bl a denna trevliga maskin
http://www.duabhuset.se/showProduct.php?id=362
Skall kolla vad det kostar att dra in 3-fas i garaget 
För en 3-fasare får det nog bli. De är tydligen något bättre än en 1-fasare.
VW 1303 S, 1975 (SÅLD, FANNS TYDLIGEN BARA 964 ST I SVERIGE). VW KOMBI 221, 1966(SÅLD). VW 1303 S, 1974 SKROTAD
VW KLEINBUS,1967
VW 1200 LIM 113, 1962 (PLATTAN ÄR EN 62:A OCH KAROSSEN ÄR EN 57:A)
VW 1500 LIM 113 OMBYGGD TILL BEACH BUGGY (
http://www.lightner.net/manxclub/bugmon47.html )