1

Undrar om någon vet var man får tag i ställbara svärd till bubbla?Finns det någon svenskt företag som säljer?Är det några nackdelar att åka med dessa?

2

Jag köpte mina på vw importen i kallinge.  Funkar kanon. ICQ/ad

Ordnung muss sein!
Typ1 64.
Early bay 71.

3

Går de att åka riktigt lågt med dom. För dom är väl inte ur kapade?

// Stoffe // Camp bay 72 AKA Dr Cox
Ragtop 60 No name

4

Nej dom som dom har måste kapas och förlängas om man vill under 1½ och ha lite fjädring och inte behöva byta däck mitt i säsongen konstigt att dom inte har dom rätta med tanke på vilka som har firman Default/hmm

Kanske dom har dom men jag har inte hittat dom Default/hmm

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

5

Finns det någon annan firma som har? Om inte här kanske England?

6 Senaste redigerad av Johan W (2012-05-29 19:47:33)

rs68 skrev:

Undrar om någon vet var man får tag i ställbara svärd till bubbla?Finns det någon svenskt företag som säljer?Är det några nackdelar att åka med dessa?

Nackdelar nej inte om dom är rätt gjorda och har en skruv som låser ihop det lösa svärdet med den del som sitter i splinesen, annars bilr det en massa oljud och inget som håller imot vid utfjädring.

Jag har blivit pådyvlad 2 jobb och ska börja snart, problemet är svarvningen av den splinesade delen och konan.
Franke har ju gjort extremt fina till bussar och provat att pressa splines och kan han lr andra få ner priset på den delen kan det bli inressant att göra ett antal.
Men jag kommer iaf skära ut riktiga svärd för 2 hack senare i år och prova på min Default/hmm

http://static.skynetblogs.be/media/167013/3171539076.JPG

7

OT men killarna som har vw importen åker ju helt skilda bilar. Johnnys roadkil aka inchfucker är sänkt över plattan och Andreas 70:a är ju tänkt att gå fort rakt fram utan lowriderplaner. Fast vi har ju som sagt va lite låga bilar i klubben ICQ/ab

8

Japp det är ju hela grejen med den klubben ICQ/ad

Svärd till buss finns och så har vi dom på bilden som kommer från belgien men sidan som dom har vet jag inte var den var ICQ/ad sidan jag hittade bilden på är från japan ICQ/am men dom är nog till buss ICQ/ac

9

Johan. Om de blir lyckat och om du orkar har kysst köper ja gärna 1 par svärd av dig när du klurat klart.

Ragtop 60 No name

10

Då är du nr 5 lr 7 Default/lol vi får se ICQ/ae

11

Johan W skrev:
rs68 skrev:

Nackdelar nej inte om dom är rätt gjorda och har en skruv som låser ihop det lösa svärdet med den del som sitter i splinesen, annars bilr det en massa oljud och inget som håller imot vid utfjädring.

Jag har blivit pådyvlad 2 jobb och ska börja snart, problemet är svarvningen av den splinesade delen och konan.
Franke har ju gjort extremt fina till bussar och provat att pressa splines och kan han lr andra få ner priset på den delen kan det bli inressant att göra ett antal.
Men jag kommer iaf skära ut riktiga svärd för 2 hack senare i år och prova på min Default/hmm

http://static.skynetblogs.be/media/167013/3171539076.JPG

Kört 3år med egensmidade justerbara svärd utan bult som låser fast den lösa delen med splines delen. Har inte märkt nått skrammel eller problem vid utfjädring. Att jag inte har nått skrammel kan väl bero på att splinesdelen har på insidan ett rör som går igenom svärdet. Enda nackdelen är att justeringen bygger lite utåt så jag fick sätta på smalare däck bak.
Måste väl tillägga att det vete fan om det är så nödvändigt med justerbara svärd.....har inte rört justeringen på 3år, kan väl vara ifall man har en bil som säckar på en sida...

57:a typ1 "Buzen"
62:a typ1 "Caffen"
70:a T2 kleinbuss 221
86:a T3 Dubbelhytt

12 Senaste redigerad av Johan W (2012-05-29 22:17:25)

Inte ens om du kör på en tvättbräda lr i en grop Default/hmm

Fördelen som jag kan se är att man kan ställa ner den på backen vid en träff eller en cruising och höja den så man klarar farthinder när man ska hem, samma som folk gör fram Default/hmm fusk alltså Default/lol

Och kom på en till grej om man ska köra folk i en sänkt bil som tar i och/lr blir av med fjädringen annars ICQ/ad

13

Ja tänkte mest vid besiktning. Mycke enklare att höja den med skruvarna än att behöva plocka bort svärden.

Ragtop 60 No name

14

Och lättare att finjustera ICQ/ab

15

Johan W skrev:

Inte ens om du kör på en tvättbräda lr i en grop Default/hmm

Fördelen som jag kan se är att man kan ställa ner den på backen vid en träff eller en cruising och höja den så man klarar farthinder när man ska hem, samma som folk gör fram Default/hmm fusk alltså Default/lol

Och kom på en till grej om man ska köra folk i en sänkt bil som tar i och/lr blir av med fjädringen annars ICQ/ad

Nä varken om ja kör på en tvättbräda eller i en grop.......

57:a typ1 "Buzen"
62:a typ1 "Caffen"
70:a T2 kleinbuss 221
86:a T3 Dubbelhytt