1 Senaste redigerad av kee (2011-10-12 05:43:32)

Söker efter en ersättningslåda till min pickis som har straight axel baktill. Helst en komplett långaxlad låda (alla efter 68?), men även rena växellådshus för tvåledat funkar. Utväxling mindre viktigt då den är tänkt som en vikarie medan min 3,88 ska repareras, men kommer den från en 1500 eller en 1300S är det ju extra intressant förstås. ICQ/ab

Svar i tråden, eller via PM/Mail:

kee.arstrand(snabela)gmail.com

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

2

Jag har en 1500-70 låda med korta axlar
o utan noskon (har varit monterad i en oval för länge sedan)
500:-
Finns i linköping

"Besvikelsen över dålig kvalité varar längre
än glädjen över ett lågt pris
vw 1300-66 cab

3

Jag har en låda från -66 utan axlar men kan skicka med långa axlar och rör bredvid.

500kr

4

Kan ni kolla upp märkbokstäver på era respektive lådor? Jag har inte brått med köpet så om det inte görs med ens är det lugnt. Förstår att en slik klump är lite opraktisk att skicka, men jag har inte direkt vägarna förbi inom en överskådlig framtid vad jag vet. Men är något objekt intressant kanske man kan lägga två strån i kors för att lägga rabalder på den.

5

Lyfter denna annons. Nu är det hög tid att jaga fatt i en låda. Helst vill jag att det ska vara en med långa axlarna då jag inte riktigt har tid med annat än ett "kastbyte". Alla erbjudanden beaktas dock!

6

Jag har en låda från en 1500 1969. Den saknar dock noskon och läcker eventuellt i tätningen för ingående axeln.
Den är din för 200 om du hämtar den utanför Jönköping.
/Anders

1303S 1974
Coach 1989
Samt Mazda MX5, Smart ED, Husqvarna & Monarscoot

7

Det är inte helt ointressant, men kan du säga ngt om funktionen?

8

Lådan plockades ur bilen för 30 år sedan så jag minns inte hur den var tyvärr. Utvändigt ser den ut som de brukar, skitig. Om du ordnar en smidig hämtning så får du den gratis.
/Anders

1303S 1974
Coach 1989
Samt Mazda MX5, Smart ED, Husqvarna & Monarscoot

9

Lyfter denna tråd igen då det ju nalkas BRC och det kanske finns någon i detta avlånga land som ska dit och har möjligheten att släpa med sig en låda? Jag är tacksam iaf!

10

Jag har en låda hemma Kee.
Kolla mina annonser så ser du en lila ful bubbla.

You should want it to be hard, then no one can replicate what You did create!