flybytom skrev:Johan W skrev:Gör rätt istället för att stressa
Menar du vilken typ av värmeutblås du ska ha
![]()
Färdiga finns ju med bara främre delen och att kapa bort så lite som möljigt och kapa dän det du inte behöver är nog lättast om man inte är en van svetsare, men passformen kan vara sådär ibland
Kapa inte imellan dörrstolparna i onödanVärmekamrarna har klarat sig tack vare tidigare lagningar fram till främre dörrstolpe, det är mellan främre dörrstolpe och främre skiljevägg det är ruttet!
Tanken att göra det rätt får nog vänta då tidigare lagningar är så "felaktigt" gjorda att en separation platta/kaross är nödvändig, just nu vill jag bara köra någon sommar i fint väder för att ev ta tag i en mer seriös renovering vid senare tillfälle!Ok Jag tycker fortfarande att du kapar en främre kanal så lite som möjligt minst jobb annars måste du ha något bra att svetsa i och sen böja upp och fästa den i innerskärmen och det är ju inge svårt, problemet är att få till svängen där fram
![]()
Batteri golvet skär du bara ut en fyrkant och klipper till en plåt och punktar dit tätare och tätare varge varv.
Hålet på sidan tar du en plåt som du knackar på mitten tills är böjd och den passar utifrån och punktar dit
Den på andra sidan (om jag ser rätt) svetsar du dit en plåt i underkant och böjer den bakåt och fäster den uppåt med bra punkter från sida till sida och sist länst bak och tätare och tätare
Den med framrutan ser jag inget som inte går igenom
Tack, tror jag tänker i dina banor och försöker mig på något sådant.
Framrutan var till dalmasen för att se ev skarv om det skulle vara så att taket är bytt!
Menar du vilken typ av värmeutblås du ska ha