1

Jag har ett glapp i styrväxeln på min -57 typ1, ca 3-4cm dödläge på ratten. Ställde åt ställskruven igår så pass att det började gå trögt att ratta, men ändå finns dödläget kvar även om det minskade ngn cm..

Går det fixa upp dessa eller ska man leta en annan?

2

Det är inte "bara" att justera på skruven ovanpå...-läs detta och testa igen?

http://web.comhem.se/uska55/pics/styrsnacka_vw.jpg

3

Är det samma process på alla styrväxlar??
Och var får man tag på dessa brickor???

4 Senaste redigerad av mettis (2012-05-28 21:30:43)

Själv har jag inte gett mig på detta - ville bara belysa att det inte är "bara" att justera bort glappet med ställskruven ovanpå snäckan...
och proceduren är väl samma eftersom det står "typ1 och 3" ?

Tidigare 50-tals styrsnäckor ser lite "enklare" ut, och det behövs nog fler ark ut verkstadshandboken (som jag inte har) för att "renovera".........?

5

Snäckan på en 57:a är inte samma som Mettis urdrag från verkstadshandboken, justeringen är att du skruvar in ställskruven i botten sen backar du ut den 1/8 till 1/4 varv där låser du den. är inte glappet ok då så är den sliten o behöver renoveras. Personligen skulle jag nog köpa en ny, vet ej ens om man kan få tag i prylar till dom gamla.

6

Jag behöver köpa ett par packboxar då min läcker, tips på var man kan köpa någonstans?

http://www.kustomcoachwerks.com/forums/ … 42322f0d27

7

car_l skrev:

Jag behöver köpa ett par packboxar då min läcker, tips på var man kan köpa någonstans?

http://www.kustomcoachwerks.com/forums/ … 42322f0d27

Jag köpte packboxar till min på Momentum men Sesemic har säkert också.....det är standard mått på dom.

57:a typ1 "Buzen"
62:a typ1 "Caffen"
70:a T2 kleinbuss 221
86:a T3 Dubbelhytt