Vi är ett gäng forummedlemmar/ickemedlemmar som fått för oss att göra en långresa med våra folkisar.
För mig började det med att jag ville komma upp på Gross Glockner med nån gammal VW. Varför just Gross Glockner frågar man sig? Jo under Porsches utvecklingsabete med folkvagnen så var en av testrundorna upp på Gross Glockner
och så är det ju en sån fantastisk natur i Österike, perfekt att puttra omkring i en gammal folka.
Men såna här resor har lite svårt för att bli av om man inte har någon direkt anledning för att göra den, familj, barn, jobb o andra resor har alltid legat ivägen tidigare. För några år sen hörde jag en kompis snacka om att han ville göra nån speciell resa på sin 50 årsdag, det där låg o grodde lite i bakhuvet ett tag, sen började vi snacka om det. Snacket utmynnade i att vi är 5, ev 6, 50 åringar, en 60åring, någon mittemellan samt några som inte kvalat in än
som åker. Pratet o mailandet har pågått dom senaste åren o i vintras så spikades datum o en ungefärlig resrutt.
Vi är nu 10-11 pers med 7 bilar, äldsta bilen är från -48 o nyaste är min -57 cab o Woffes -57 buss.
Dom som bor i Mälardalen med omnejd startar lördagen 9 juni o kör till Göteborg, färja till Kiel o sen riktas fronten söderut mot Rothenburg ob der Tauber, framme söndag kväll förhoppningsvis
. Rye o jag startar på fredagen 8 juni med att köra till Wolfsburg o sen kryssa lite ner till Nürburg Ring där vi ska hämta upp en medresenär för att sedan förhoppningsvis ansluta till dom övriga i Rothenburg på söndagskvällen.
Sedan går rutten mot München, Örnnästet, Gross Glockner, sen sydväst mot Dolomiterna i norra Italien, vid Cortina d ampesso vänder vi norrut, via Fulda o sen hemåt, hemma söndag 17 juni.
Tanken är att vi ska försöka att uppdatera den här tråden så fort som resan fortskrider, förhoppningsvis ska det inspirera (inte avskräcka...
) fler att göra långresor med sina gamla bilar
ps: nån som vet om nåt trevligt hotell som dom kan rekomendera i Wolfsburg??