776

Alltid trevligt med ansiktsbehårat besök från de västra delarna...........  ICQ/ag
Jag tycker att pickisen skulle se trevligare ut med mina gamla 15 tummare bak istället för dom spinkiga som du har Helsing!   Default/lol
Var till Delsbo igår söndag för att kolla på eldrivna rälsburna fordon som skolungdomar hade knåpat ihop, finns seriöst folk i skolorna med sinne för estetik!
En av fordonen tar 3 personer 10 mil på ett vanligt bilbatteri, inte ens den energisnålaste, iof "bara" i 15 knyck men ändå, är lite mäktigt med starthjulspinn när det sitter en motor i trabantstorlek (knytnäve)!   ICQ/ag
Skulle vara lite ballt med elmotor i en glidarbuss, hittade en sats från USA på nätet, den gav 260hk eller kw, minns inte riktigt, med adepterplatta till VW-låda, borde räcka till.
Faan, nu ringer telefon, byebye!

Typ 2 -66 fd.militärambulans"höghuset", Typ 2 -71, Golf -88 rallybil,  Golf syncro -86, VW sandloppa m.fl.

777

Turbomike: såg dej igår när jag var på väg hem från Sthlm, blir du inte höjdrädd där uppe? ICQ/ag

778

Fick du nackspärr?   Default/lol
Ni har inte fattat fördelarna med att se saker från ovan, finns mycke klyftiga saker med det!!!   Default/lol
Dessutom behövs det lite mera luftmotstånd när pållarna bara sliter i en, vill gärna ha kvar körkortet!   ICQ/ag

Typ 2 -66 fd.militärambulans"höghuset", Typ 2 -71, Golf -88 rallybil,  Golf syncro -86, VW sandloppa m.fl.

779 Senaste redigerad av Helsings Smedja (2012-05-28 20:59:00)

" När chefen är borta dansar montörerna på flaken ! "    ICQ/ag

Nädå, inte riktigt så. Körde in på kafferasten för att fetta in framvagnen, retar mej lite på ´gnirket´ som låter i den. Nytt fint fett i den nu och tjaa.. lite bättre blev det ju i alla fulla fall.

50Slitz , klart som jävel och positiv spiral att jag har alla växlar, tror du jag är full !?  ICQ/af

Dessutom kunde jag ju provsitta i en höjd som Turbomike är van att köra buss på. Läskigt ...  Och näe, jag behöver inte dina gamla Volvo Valp hjul Micke...  ICQ/ad

Post's attachments

IMAG0060.JPG, 140.66 kb, 1296 x 776
IMAG0060.JPG 140.66 kb, 235 downloads since 2012-05-28 

You´ll never know...

780

Aah,en truck å´en "truck"( truakk )på samma bild. Så mysigt,att man nästan får åderbråck. Funkade ju klockrent den där matta saken,må jag säga. Ser framemot nästa roadtrip,då ska jag ta med mer av ViP Snadi....och en häääst.. ICQ/af

Typ1-66   Typ1-69

781 Senaste redigerad av Helsings Smedja (2012-05-29 21:55:53)

Ta gärna med en jippohääst isf. Dom är roliga dom. Men nästa gång åker vi din truck sjungades  " I´m a poor lonesome cowboy.. "

Jo den funkade bra men jag tyckte den ryckte lite mer och mer på väg hemåt och på väg till jobbet idag så gick den riktigt illa...  Default/hmm 

Kollade i fördelarlocket och såg detta... Fel ! Svetsa ska men göra men helst då sänksatser och på split bussar, inte i fördelaren !

Det blev väl för mycket med 40 mila resan vi gjorde i helgen så jag bytte lock,rotor och tändkablar ikväll.  Passade även på att byta bränslefilter. Tändstift, olja,oljefilter och luftfilter har jag redan bytt i år så nu är den rejält servad inför säsongen. 

Men vad kul den blev att köra nu då ! Zzooo-bah, som en torped! Kan sova fem minuter längre imorrn...  ICQ/af

Post's attachments

IMAG0062.JPG, 153.07 kb, 1296 x 776
IMAG0062.JPG 153.07 kb, 217 downloads since 2012-05-29 

You´ll never know...

782

Gud vad du är kinkig ibland; "nää, jag vill inte ha dina gamla hjul, va högt, jag är höjdrädd".   Default/lol
Kärring!
Tänk dig, mina bakhjul på din sänkta + en lång jävla militärantenn bak så har du en pickis som ser ut som en röön stövartik som viftar på svansen!   Default/lol

783

Schysst Gasserstuk du fick på pickan! It´s a keeper!

Ta me en extra jippohäääääst, så vi kan åka alla tre i solnedgången på en ändlös sandstrand i mellanöstern..... Eller skulle vi sitta bak i buss och ha varsin elefantöl under coboysarvästen=?

Annars, intet nytt under solen, och, Helsing, elefantbajs tvåtusen har inte kommit in sen lunch!

ICQ/ag

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

784

Det är med såna här texter och inlägg som jag inte får kommentarer och synpunkter från de som inte känner mej. De tror jag ju att jag är helt från vettet men det är ju inte sant, jag är ju från Tallåsen ja...

ICQ/ad 

Med det menar jag att trots internskämt och ren idioti så får alla skriva nåt , kända som okända, Prins Daniel som Fidde..

Dagens VW kommentar trots alla hittepå´n : Fasen så fint det var med nya tändgrejer ! ICQ/ab

Dagens komihåg : Släck ljuset innan du går in till jobbet...  ICQ/ad

You´ll never know...

785 Senaste redigerad av Helsings Smedja (2012-06-03 20:33:32)

Javisst serru, många kommentarer på den Sherlock....  ICQ/ad 

Nåja, nu när sommaren är här så tänkte jag berätta om min fina helg. Den började med att jag fick skrapa rutan i fredags morse! Den första juni !!! Gahh !  Default/yikes

Nåja, BG ringde senare under fredan iaf och sa att min moped var lagad, fixad och färdig så det var ju kul tänkte jag. När jag senare kom hem så gick den inte.... BG´s Moped & Mercedes Verkstad ska få laga den en gång till...  ICQ/ad

Nåja, det är ju trots allt helg tänkte jag. Med frost på fredagsmorgon kan det ju bara bli bättre. Jo tjenare... kände mej mer och mer sjuk på kvällen och vaknade på lördan med värsta pollenallergiförkylningskoman ! Och 3 grader varmt och spöregn.... klev knappt ur sängen på hela lördan...  Default/hmm

Nåja,idag då ? Jo tack , ganska bra trots fortsatt skitväder. Gick mest runt och var småsur ända tills cirkusen kom till stan !! Löf svängde in på gårn och med en sån buss så kan man inte vara sur ! ICQ/ag 

Jäklar så bra skick den var i , förutom den lite läskiga "lacken" då. Det har sina fördelar att handla från USA rent plåtmässigt.. och när den blir som planerna är utstakade kommer den vara grym !

Så sammanfattningsvis : Med en sån här tråkig, regnig, sjuklig helg som ändå slutar i provkörning av Clown-bussen så kan det bara bli bättre ! ICQ/ag

Det är bara att bryta ihop och komma igen liksom ! ICQ/ad

Post's attachments

IMAG0063.JPG, 163.64 kb, 1296 x 776
IMAG0063.JPG 163.64 kb, 230 downloads since 2012-06-03 

IMAG0065.JPG, 209.88 kb, 1296 x 776
IMAG0065.JPG 209.88 kb, 201 downloads since 2012-06-03 

IMAG0066.JPG, 180.6 kb, 1296 x 776
IMAG0066.JPG 180.6 kb, 222 downloads since 2012-06-03 

You´ll never know...

786

Tycker det ser ut som ett ufo åkdon ja.. ICQ/ag .

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

787

Sminket flagnade från den onda clownbussen när den lystet beskådade den mycket yngre pickan.....
Det enda som höll honom tillbaka var den grova tandställningen/munkorgen som han visste skulle trassla till det i hettans stund.

Hua!

788

Default/lol

Buy the ticket, take the ride... - HST

789

Jo dom är lömska dom där clownerna. Bra att ha dom kopplade och med munkorg....

Förresten löf, det ligger lite färg kvar här på backen. Vill du ha tillbaka den eller ?  ICQ/ad

You´ll never know...

790

Han brukar vilja markera revir Clownen... motorolja, växellådsolja, bensin, skit, smuts, färg, ... så se det som en bonus, lägg det i en liten ask och stoppa i bankfacket, kan bli värt flera miljarder om ungefär lika många år! ICQ/ad

791 Senaste redigerad av Helsings Smedja (2012-06-04 22:29:05)

Jag gör så då Löf och låter sen asken med uppkrattat stoft från Clown panelen sen gå i arv i generationer så kanske min familj blir rika nån gång om nån miljards år eller så....  ICQ/ad  Pucko...

Åter till verkligheten ! Jag hade besök av en annan Boxerville medlem idag men då han åkte vattenkyld äcklig glykol luktande bil så blir det ingen bild på det ! ICQ/ad   

Trevligt att träffas ändå Micke och nästa gång kanske vi har lite mer tid att snacka ! ICQ/ab 

Men för att ni bildtörstande vargar ska få nåt nytt att se innan ni går och lägger er och smeker er själva till sömns så visas här att Överturingen bussen lämnade gårn för nån vecka sen till en ny lycklig ägare !  ICQ/ag

Misstänker att det kommer en tråd så småningom.... och ska jag nu fylla upp den platsen eller hålla mej en stund ?  ICQ/ad

Post's attachments

IMAG0027.JPG, 217.11 kb, 1296 x 776
IMAG0027.JPG 217.11 kb, 219 downloads since 2012-06-04 

You´ll never know...

792

m.helsing skrev:

Jag gör så då Löf och låter sen asken med uppkrattat stoft från Clown panelen sen gå i arv i generationer så kanske min familj blir rika nån gång om nån miljards år eller så....  ICQ/ad  Pucko...

Mmm... pucko...

http://www.stenstrom.se/sthlm/wp-content/uploads/2009/05/case_pucko.jpg

793

Finbesök i Smedjan såg jag, Clownbussen är nog den häftigaste buss jag sett.

Apropå pollenallergiförkylning så vet jag vad du pratar om, har varit rätt risig i snart 2 veckor nu. började med allergi som inte är helt ovanligt för mig, sen blev det en dryg förkylning, bihålorna är fyllda med ca 1 ton slem/snor  ICQ/ac .

Så man har inte orkat skruva Variant på ett tag, den går väldigt orent, och i morgon är det ju premiär för Åkdon & Termos http://www.akdon.se/.
Hoppas jag får åka med Putte om min inte vill gå som den ska.

Och apropå Pucko (menar inte Putte då alltså  ICQ/ae ) , ingen som råkar ha en Pucko keps/mössa i bra skick till salu? det är nog den enda keps som passar mitt huvud  Default/lol

Bara allt stök med Puttes student och bal om drygt 1 vecka är över så ska vi nog ta en tur till Tallåsen nån helg. Du har ju lovat en rundtur hos VW folket där, Grenje har varit osynlig på forumet, du har väl inte lurat i han för mycket Calvados  ICQ/ae

Typ 3 Variant -65

794 Senaste redigerad av MickeW (2012-06-05 21:03:10)

"""Åter till verkligheten ! Jag hade besök av en annan Boxerville medlem idag men då han åkte vattenkyld äcklig glykol luktande bil så blir det ingen bild på det ! wink ""

Hallå, jag såg allt de lystna blickarna efter min Multivan.. För övrigt var allting vattenkylt häromdan. Även humöret....meeen

Post's attachments

i´ll be back.jpg, 9.67 kb, 256 x 192
i´ll be back.jpg 9.67 kb, 210 downloads since 2012-06-05 

[

795

* Jodu Urban, sånt e livet... men det blir snart bättre ! Grenje har jag tjatat på om att visa sej här, upptagen med en massa andra           
saker vet jag att han varit men va fan... Kom hit och hälsa på som sagt så våldgästar vi honom och tvingar ut han i garaget för att få fart på den där bussen som mest samlar damm ! ICQ/ag

* Vattenkylt var det som sagt Micke men lystna blickar efter din Rat-Looker-Multi-Van var det inte... ICQ/ad

* Patrik B : Kommentar ?  ICQ/ae

You´ll never know...

796

m.helsing skrev:

* Jodu Urban, sånt e livet... men det blir snart bättre ! Grenje har jag tjatat på om att visa sej här, upptagen med en massa andra           
saker vet jag att han varit men va fan... Kom hit och hälsa på som sagt så våldgästar vi honom och tvingar ut han i garaget för att få fart på den där bussen som mest samlar damm ! ICQ/ag

* Vattenkylt var det som sagt Micke men lystna blickar efter din Rat-Looker-Multi-Van var det inte... ICQ/ad

Förstod att man skulle bli indragen när det pratas om clowner o puckon ICQ/an
Byt bara ut namnet Grenje mot Patrik i texten ovanför så tar jag den pungsparken också  ICQ/ad  ICQ/ad
MEN JA Ä INTE BITTER! för det kom hem några bussar i helgen och snart är det sommar
då man kan hämta tidningen naken igen  ICQ/ag

797

Nu börjar det bli bäst att kommentera mitt Pucko inlägg  ICQ/ab

Sonen "patrikturri" tyckte att han blev kallad Pucko av mig på ett offentligt forum vilket inte var meningen, inte menade jag Patrik B heller. Vad Helsing syftade på där har jag ingen aning om  ICQ/ab .

Den enda jag kallade Pucko var mig själv, men Puckoanlagen kanske går i arv, vad vet jag  Default/lol

Så fort allt lugnat ner sig och snoret lossnat så kommer vi på besök.

Typ 3 Variant -65

798

Patrik B. skrev:
m.helsing skrev:

Bitter,blahblah....pungspark..pucko...blah,blah,blah.... för det kom hem några bussar i helgen och snart är det sommar
då man kan hämta tidningen naken igen  ICQ/ag

Hehehe...  ICQ/ag     Bussarna låter ju intressant men att se dej naken.. nja, den infon hade jag klarat mej utan...  ICQ/ad

Jag kallade ju egentligen bara Löf pucko jag, vad the Turris och Patrik B ramlade in på egentligen har jag ingen aaaaning om!

ICQ/ag

You´ll never know...

799

Och jag kallade mig själv för Pucko  ICQ/ag Det blev lite förvirrat tror jag  Default/lol

Marcus, du hinner till Hudik på Åkdon och Termos ikväll om du åker vid 17.00  ICQ/ad , solen har försvunnit men kanske vi får uppehåll.

Typ 3 Variant -65

800

Nu förstår ja inte helt, vem är det som är pucko...?