1

Har en 181:a med en 1600cc motor vilken renoverades 1995 och har sedan dess gått ganska sparsamt.

Nu har jag fått problem med att motorn börjar bluddra när den blir varm.
När motorn blir varm, efter ca 10minuter, börjar den bluddra & svarar ej på gaspådrag för att sedan dö.
När motorn har kallnat är den lättstartad och går kanon tills den blir varm.

Har bytt bensin, bränslefilter, batteri, tändspole, rotor, kondensator, vaccumslang samt plocket isär förgasaren och kollat diverse jordpunkter.
Blir inte av med felet och är mycket tacksam för tips på hur detta problem kan elimineras!

Mvh Niclas

Post's attachments

IMG00198-20110424-1740.jpg, 178.05 kb, 1792 x 1344
IMG00198-20110424-1740.jpg 178.05 kb, 273 downloads since 2012-05-27 

2

Har du ställt ventilerna Default/hmm

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

3

Har samma fel på min 1600 ICQ/ac  Och ska besiktiga på onsdag ICQ/ad

4

Kolla så att chocken funkar som den ska. Hade samma problem på min gick snuskigt dåligt när den va varm.

// Stoffe // Camp bay 72 AKA Dr Cox
Ragtop 60 No name

5 Senaste redigerad av calle83 (2012-05-29 17:25:52)

jag har liknande problem min choke öppnar som den skall och bilen startar kanon kall/varm men när den bli varm så har jag ingen tomgång den svarar på gas väldigt bra men så fort man håller en hastighet så bluddrar den som fan. släpper man sen gasen dör den direkt ICQ/ac .

förgasaren är ner plockad och rengjord med nya delar packningar.

undrar om tjuvluft kan göra detta? någon annan sak jag skall kolla?

6

Det är inte bakelit platta till soppa pumpen som sväller när det blir varmt och nyper fast pinnen till soppa pumpen? Kolla att den pumpar fram soppa nästa gång den stannar.

utan vw just nu... :-(

7

bytte förgasaren till en helt ny och alla problem är borta ! så jag är nöjd nu  ICQ/ag