Här skruvas det för fullt för att bli klar tills på lördag. Idag fick jag äntligen ner bilen på hjul igen efter diverse strul. Men det blev lite väl bra
för när jah släppte ner bilen på hjul och säkningsatserna på mitten ca. så såg det ut så här. Ca 3-4 cm till marken:
Så nu är den höjd till max på säkningsatserna
![]()
Dagens problem förutom att bultarna till hjulen var på tok för långa och tog i bromsarna.(Fick korta dom ca 5mm) är att bakhjulen ligger emot på insidan på båda sidor. Hade nog funkat med spacers men hinner inte med detta så jag får höja den i morgon. Hur struligt är det att justera inre hack med tanke på att man inte ser hur mycket man ändrat?
Ursäktar dom dåliga mobilbilderna i motljus, ska ta nya när och om jag blir klar
Riktigt ball bil!
Apropå sänkning bak läste jag en artikel i Hot VW för många år sedan ( -91 -92 typ) som Rich Kimball skrev. Använder man en gradskiva ala vattenpass så kan man gå nogrannt tillväga vid sänkning / höjning. Lossa torisionslocket, drivaxel och avlasta därefter svärdet. I detta läge skall man läsa av hur många grader svärdet "lutar" neråt, bakåt. 4 grader skall enligt artikeln motsvara 1" i höjd. Mao, vill du tex höja bilen en och en halv tum skall du ändra svärdet med 6 grader. Det blir lite plockande mellan yttre och inre splines men det funkar, har själv använt mig av metoden sedan dess...
VW Limousine 1954, VW Karmann Ghia cab 1963, Chevrolet Parkwood 1961, VW Passat Variant 2015
för när jah släppte ner bilen på hjul och säkningsatserna på mitten ca. så såg det ut så här. Ca 3-4 cm till marken:

Lycka till, det tar bara 1h / hack med provkörning 

Får fortsätta felsökningen i morgon, för nu ska jag åka och jobba.