Äää bara att skippa den tråkiga plåtkarossen och skaffa en cool buggy kaross istället!
Skämt åsido, riktigt trevlig renovering av en riktigt trevlig bil!
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Typ1: KDF, Split, Oval » Brezelkäferjagt 1972
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 6 7 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Äää bara att skippa den tråkiga plåtkarossen och skaffa en cool buggy kaross istället!
Skämt åsido, riktigt trevlig renovering av en riktigt trevlig bil!
Veckor?? Den SKA rulla till Pålsboda på Söndag 
Veckor?? Den SKA rulla till Pålsboda på Söndag
Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah........................................

Målet för denna vagn, ligger i att den SKALL vara klar till den 31 maj då den skall besiktas!!
Den 9 juni kl 19 står den ombord på Stenafärjan "Germanica" fvb till Sydtyskland och en härlig nostalgitripp tillsammans med andra galningar!! 
Förresten, ja skiter i karossen, å kör så här till Pålsboda...
![]()
Jag provkörde för 10 minuter sedan, och kunde konstatera att det mesta fungerade till belåtenhet efter stilleståndet på 36 år
![]()
!
Nu är det nog faen bäst å hugga in på karossmonteringen, annars blir GuVWa och Barndoor-51 sugna på å retas!!
![]()
Meeen, intresseklubben undrar vad är det för liten ärtiralj som får åka så mysigt i baksätet??
Sten vW
Härligt att köra chassiet!
Kämpa på nu, så vi får se något nytt från Rogers bodega!
KdF Kundendienst-Berater skrev:Förresten, ja skiter i karossen, å kör så här till Pålsboda...
![]()
Jag provkörde för 10 minuter sedan, och kunde konstatera att det mesta fungerade till belåtenhet efter stilleståndet på 36 år
![]()
!
Nu är det nog faen bäst å hugga in på karossmonteringen, annars blir GuVWa och Barndoor-51 sugna på å retas!!
![]()
Meeen, intresseklubben undrar vad är det för liten ärtiralj som får åka så mysigt i baksätet??
Sten vW
"Ärtiraljen" på kudden därbak, är en strömbrytare till tändningen!! Calle fixade så att den inte låg och jordade mot chassit å sprutade gnistor...
"Faen farsann, du som har så goda råd till alla om bilelektriska problem..."

Härligt att köra chassiet!
Kämpa på nu, så vi får se något nytt från Rogers bodega!
Om VW-guden vill, å byxorna håller, så kommer vi å lyfta på karossen på söndag.
Sen blir det en jäla massa skruvande (å letande av originalskruvarna....) 
Målet för denna vagn, ligger i att den SKALL vara klar till den 31 maj då den skall besiktas!!
![]()
Den 9 juni kl 19 står den ombord på Stenafärjan "Germanica" fvb till Sydtyskland och en härlig nostalgitripp tillsammans med andra galningar!!

//
"Ärtiraljen" på kudden därbak, är en strömbrytare till tändningen!! Calle fixade så att den inte låg och jordade mot chassit å sprutade gnistor...
//
A-Ha, "The self-destruct sequence activation button"!
Sekvensen kan vara mer eller mindre lång har jag hört, bortåt 30år eller så.
Sen måste man tydligen trycka på den upprepade gånger innan destruktionen är fullbordad.
Själva destruktionen skall ryktesvägen konsumera väldiga mängder med bensin och slunga iväg objektet många tiotals tusen mil!
Verkar kul, tryck på knappen ofta!
Sten vW 
KdF Kundendienst-Berater skrev:Målet för denna vagn, ligger i att den SKALL vara klar till den 31 maj då den skall besiktas!!
![]()
Va äre för träff då? 10 tusen mila?
Ett gäng blivande och varande "toteinhalbes" som beslutat sej för en "rundfahrt Deutschland" 
Statusrapport "Ferdinand"!
Efter jäkligt mycket letande efter skruvar å annat
, så kom äntligen karossen på sin plats igen. Jag hade kallat in förstärkning i form av brorsa och Bengt "-51 Barndoor". Tack för det!!
Idag så fortsatte ihopskruvandet med rattanslutning, elanslutning, vridning av bromsslangar, så att de inte tar i karossen, huggpipat upp hål i NOS kederlister, monterat framskärmar och strålkastare..
I morrn fortsätter detta moderna "gastarbeiterei", å det skulle ju bara fattas att GuVWa dyker upp å börjar kommendera!!!!
Förhoppningsvis så rullar "Ferdinand på egna hjul i morgon, för första gången sedan sommaren 1976!!

Jiiihaaa! Bra jobbat Roger!!! Nu äre bara dagar kvar.... 
Ja du Bengt, å hur går det med ditt pikkis-slit inför TORSDAG??
Hoppas att det flyter på med förberedelserna! 
jodå jag har tankat och....sen vare väl inge mer? Får väl en arbetsorder vad det lider 
Jajustja! Putsade lite på chassienummret så det syns vad det står oxå 
Ahh, gött Råger, kämpa på

Starkt jobbat Råger.
När du, car_l och Barndoor51 är klara kanske det finns tillräckligt med energin över inom 4 mils omkrets att undertecknad också kan komma igång med något av allt som finns att bita i typ DH eller att få rull på ovalen igen 
Vad roligt att se den igen! Har en bild från ett besök 1987 efter Uppsalamarknaden då den stod undangömd på foderborden i lagårn. Ger mig inspiration att hugga tag i min Split. Kör i vind! Oh du, tack för åkturen i E 901 härförleden!
jodå jag har tankat och....sen vare väl inge mer? Får väl en arbetsorder vad det lider
Jajustja! Putsade lite på chassienummret så det syns vad det står oxå
Äre dax imorgon?
Skall inte önska dig lycka till för då gåre väl åt pipan åsså kommer du att skylla på mig. 
Hur som så längtar jag efter att få se pickan på rull igen.
Emotser en redogörelse efter avslutat uppdrag! 
Ferdinand von Wunderschön! Ein wundebares Auto mit Ischiastoren. Beliebt in den ganzen Welt. 
Hittade denna bortglömda bild på "FERDINAND" då han blott ett halvt år gammal har mött sin andra ägare (bildtexten lyder "Nya bilen 1952").
Som synes redan då utrustad med sidosökare och dimljus(?)
IDAG HÄNDE DET!!!!
"FERDINAND" är "ferdig"!!
Kolla in dagens bild hemma hos "GuVWa", då Calle å ja svängde förbi på vår första testtur!!
Ungefär samma vinkel som ovanstående originalbild
Undertecknad å GuVWa med fåniga leenden....

Nästa bild visar GuVWas nyförvärv och Ferdinand tillsammans IGEN!!!
Denna soltakare köpte jag loss från en skrot i Grangärde 1978 för 200 spänn. Soltakaren köptes 1994 av en Västeråsare, som gjorde iordning den till dagens skick, och GuVWa köpte den nyss av den killen!!!
Körriktningsvisarna som sitter på "Ferdinand", är soltakarens originalpilar!!!

Starkt jobbat Gubbar!!!!

Sidor Föregående 1 2 3 4 5 6 7 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Typ1: KDF, Split, Oval » Brezelkäferjagt 1972
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.