Skiljer sig bagagehuvarna sig något i formen på 59-60 mot dom som är något nyare? jag har en huv från 66 och en oidentifierad huv men ingen passar något vidare.. Dom är både bredare och så stämmer inte böjen uppe vid rutan.?
2 2012-04-08 09:42:29 Senaste redigerad av Handy (2012-04-08 09:43:23)
Va f*n, strange. Jag har en -68:a kaross med huv från en 64:a tror jag, den stämmer bra vid vindrutan, har även provat en från en 58:a och det var lika bra i den änden, dessvärre var den lite väl knölig. Det som däremot inte stämmer är ju nere vid frontplåten, låsning, etc, men du kanske inte menar så mycket nyare.
Automotive Electrician/New Truck Technician at Southpac Trucks (Kenworth and DAF), Auckland, New Zealand
Skiljer sig bagagehuvarna sig något i formen på 59-60 mot dom som är något nyare? jag har en huv från 66 och en oidentifierad huv men ingen passar något vidare.. Dom är både bredare och så stämmer inte böjen uppe vid rutan.?
ja, dom skiljer sig...... men dom borde passa... du får kolla att du har rätt gångjärn till rätt huv... och inte använda dom som sitter på bilen... men upp till -63 är huven slät under vw märket... efter är det en upphöjning... sen är det lite andra småsaker...
Provade först med gångjärn och sen utan men det verkade inte funka något vidare alls
tog kort med kameran som ligger kvar i garaget och så glömde jag nycklarna förut när jag var ute o skulle hämta den med...
slänger upp en bild i morgon
5 2012-04-09 11:50:27 Senaste redigerad av ma-rkus (2012-04-10 21:15:09)
Såhär ser det ut. nu sitter den inte skruvad i gångjärnen alls utan jag har bara lagt den och försökt få det att passa men det verkar inte stämma någon stans
Har någon en huv från 58-61 som skulle kunna kontrollmäta när den står på plan mark med båda hörnen hur långt till backen det är i mitten?!? och totalbredden på huven. Jag vet ju inte om det är bilen eller huvarna jag har som inte stämmer...

problemet löst! ÄNLIGEN!!!
min plåt mellan huven och vindrutan var ca 2 cm för långt ner vilket skapade detta otroligt konstiga problem...
hittade inte felet men jag fick låna en huv från en annan bil som var en 60a och då stämde det i kanterna men inte i mitten och sen upptäckte jag att det såg ut som att det skulle kunna gå och justera upp mitten-plåten lite.

Helt plötsligt passar dom flesta huvarna jag nu har dragit på mig helt i onödan

haha fan va drygt det låter:P
Det är aldrig fel med en huv för mycket. 
nu när vi är inne på huvar.. Som man ser på sista bilden så går listen inte hela vägen upp till vw märket. hur fan ska detta vara på en -66:a? Jag har köpt ny listsats och smält på dessa men listen på huven hamnar till mitten på vw märket?? listen är ända ner till handtaget så antar att man måste kapa listen där uppe eller vad? ngn men insyn i detta?
kan du mäta totallängden på din list så ska jag se om jag kan mäta den listen jag har som kommer från en 66a huv! 
Man skulle ju kunna åka pulka på dom huvarna jag har till övers om inte annat 
Lite kul är det ju att YOGI svarade dig i din projekt tråd ett par veckor innan du hittade felet!
Hej!
Du kan justera på plåten framför framrutan också, har en bild någonstans på hur du kan göra. återkommer när jag hittat den.
mvh yogi

mhm,Det är nästan lite pinsamt, Jag hade tydligen missat det totalt och såg det först sen efteråt, fattar bara inte hur jag kunde missat det, men det första man blir blind på är väll ögonen antar jag