1

Tänker ge mig på Spliten under sommaren, är dock lite osäker på om jag skall våga använda original elhärva/system. Bilen har ju stått still sedan skarven 60-70-tal. Vad säger ni därute? Bygga ny härva eller laga det som eventuellt är skadat? Vill inte ha några problem med detta. Input please!

Man skall varken tro, tycka eller tänka, man skall kunna, veta och förstå

VW Limousine 1954, VW Karmann Ghia cab 1963, Chevrolet Parkwood 1961, VW Passat Variant 2015

2

På min är tanken att dra nytt inuti bilen. Men skarva på de gamla anslutningarna där elsystemet är synligt.

Barndoor Division finns på facebook!
............................................................................................

3

Laga det skadade och behåll resten. Funkar säkert kalaset.

4

Reparieren!!! ICQ/am

Nicht kassieren!!! ICQ/am  ICQ/am

ICQ/ag

Roger i Sala med KdF "Krankheit durch Freude"

5

KdF Kundendienst-Berater skrev:

Reparieren!!! ICQ/am

Nicht kassieren!!! ICQ/am  ICQ/am

ICQ/ag

X2 ,  din bil är ju i fint skick, då brukar det inte vara några större problem.

6

För er som har så fina bilar så finns ju nytillverkat med vad jag förstår hyfsat lik originallook...

Vill man inte ha nytillverkat, kan ju kännas fel - så är det inte torkat, sprött så lär det väl gå att fräscha till kabeländarna från oxid och få det funka med det gamla?

jag har börjat tillverka ett själv till min split, men kör modern kabel och utan randning, blir ju inte alls originallikt så har man fel material så avråder jag från att göra själv - det är nog inte svårt men blir ju "fel" utseende. Att köpa material för ett egettillverkat tror jag blir dyrare än köpa ett färdigt pga man nog inte kan köpa metervara...

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)