Efter en inspektion av masens orörda bay gjorde jag slag i saken och fixade utriggarna idag.

Inpassning med hjälp av en gammal hattprofil som ändå var rak. Öronen på utriggarna jag frågade om i inlägget ovan fimpades. Det här är väl bland det mest rostbenägna på en buss, och då vill man inte ha överlapp där vatten kan tränga in.

En fog på utsidan som blev nerslipad, och en på insidan med sjuans styrka på Esaben garanterar styrka. Här ska det kunna belastas med en hel järnvägsvagn!

Det blir förbaskat bra, nu när båda utriggarna är inpassade i linje till tvärbalken och allt!

Helt plötsligt kommer det motivation tillbaks när det börjar se ut som något, och nya fina profiler ligger och väntar på montering.
U-profilerna ska få en av sina sidor nersmalnade för att jag sa fel när jag beställde. Men det är lätt att kapa till. 
Planerna förändras hela tiden för den här bilen. Imorgon skulle min nybeställda fingerslip komma hem, och det möjliggör en massa förbättringar på bilen. Men ändå, planen är att rulla bort den ett tag för att ta tag i lite annat så länge. Tills dess ska allt plåtrent målas upp och snyggas till.

Hela styrmekanismen ska ta plats i Frankes framvagn som ska i bilen. Men, hur slår man ur P-ändarna? Provat värme och slägga, men hä gånt nå!