Snyggt!
Rätt stuk. Kommer följa upp denna, tillsammans med Olzzon´s tråd
God Jul och Gott nytt!
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Min 1915cc patinaracer
Sidor Föregående 1 2 3 4 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Snyggt!
Rätt stuk. Kommer följa upp denna, tillsammans med Olzzon´s tråd
God Jul och Gott nytt!
Snyggt!
Rätt stuk. Kommer följa upp denna, tillsammans med Olzzon´s tråd
![]()
God Jul och Gott nytt!
Tackar Bugsy och god fortsättning!
Har fixat lite med traction bar fästena (hakarna). Gör klart det imorron. Ska göra miniatyr "Weber windows" också. får fnula på exakt hur jag ska utforma dom. Har lite idéer...
Fick hem Gene Berg växellådstaget så nu blir det till att passa in och svetsa dit fästena (nu hade det varit bra att ha karossen av från plattan). Tack för god affär Stefan g
!
Här händer det inte mycket. Fast nu ska kallstartsreglagen på Webrarna bort och sen får vi se om dom går bättre. Hela kollektorn ska få värmebandage.
Ska göra miniatyr "Weber windows" också. får fnula på exakt hur jag ska utforma dom. Har lite idéer...
Har du grejar nå mer med detta, för jag gissar på att du menar luckor in i motorrummet från skärmarna? Skulle vara kul å se hur du gjort/tänkte göra i så fall...
Rejkfantasten skrev:Ska göra miniatyr "Weber windows" också. får fnula på exakt hur jag ska utforma dom. Har lite idéer...
Har du grejar nå mer med detta, för jag gissar på att du menar luckor in i motorrummet från skärmarna? Skulle vara kul å se hur du gjort/tänkte göra i så fall...
Vill oxå gärna veta hur du tänker ang. luckorna för att komma åt webrarna... kanske man ska modifiera två jag med.
Så jefla trångt nu så det går inte komma åt så mycket.. skulle ju va bra om man även kom åt att byta tändstift utan att plocka bort
webrar & insugsrör !
mvh/
Andreas

Först tänkte jag göra en mindre variant men jag tror det blir bättre med lite större. På Marc Buhlers splitbubbla ser det ut såhär:
Lite bildknåp:



Fina bilder på en fin bil 
Vitt är snyggt!
Gärna med röd inredning.
Ska in i min -70 med..... 
Mycket mycket trevligt! 
Snart dags för uppstart igen...

OOOOoooh, glöm inte att filma så vi får höra lite boxerrytande!
Det blev inga Weber windows i vintras (dum som jag är så passade jag inte på när motorn var ur). Så, för att underlätta justering av blandningsskruvarna har detta eleganta "specialverktyg" knåpats ihop.
Jag får hoppa över oljekylaren med fläkt och termostat som jag tänkt montera. Det blev för tajt
.
Andra "första" uppstarten är nu avklarad och precis som förut så poffar det till då och då ur förgasarna när motorvarvet jämnas ut efter uppvarvning. Undrar om det blir bättre med rikare blandning? Justerskruvarna står två varv ut just nu. Kunde inte justera skruvarna ikväll eftersom det hemknåpade specialverktyget inte riktigt funkade till belåtenhet
.
Motorn fortsätter att "poffa" ur förgasarna och nu har vacumläcka lokaliserats till vänster insug (körde med startgas och fick en väldigt märkbar höjning av tomgången). Hoppas att det är läckan som genererar poffarna för då borde det hjälpa att byta insugspackning. Har fått såga upp hål med hålsåg i hjulhusen för att komma åt blandningsskruvarna.

Och av ett gammalt skärp tillverkar man lämpligen...

Huvlåset är inte helt tillförlitligt så jag testar en retro rally variant
. Inga extra hål behöver borras heller.
genomtänkt skärp lösning ! 
Hur går det med motorn då, fått igång den ?
Hur går det med motorn då, fått igång den ?
Jorå den har puttrat (smällt och poffat) på ett tag. Men men jag måste få bukt med den dåliga gången. Förhoppningsvis så ska den gå bättre nu när jag bytt nedre insugspackningar. Fick vacuumläcka med dom gamla.
Har beställt lite mer munstycken nu. Ser ut som att det är lågfartsmunstyckena som är det största problemet med gången. Sitter nog alldeles för stora huvudmunstycken i just nu (145) men motorn har knappt varit över 3500 varv så dom har ju inte ens "kickat in" än. Har provat med stinger monterad också. Lät väldans trevligt men mondon åker dit igen ändå
. Har lite "clearance issues" med nedre remskivan också så det blev en beställning på chims och längre bult. Blev trots allt en kort premiärtur och pulver saknas inte, om man säger så.


Lite stoppning på bågen (åh, va sportigt
)

Huvudströmbrytaren inkopplad (som avbrott på jordkabeln)
Hoppas du får ordning på motorn snart, förstår ju att du vill åka...
Vad har du för dim. på däck å fälg?
Hoppas du får ordning på motorn snart, förstår ju att du vill åka...
Vad har du för dim. på däck å fälg?
Ja, förhoppningsvis är det bara lite "re-jettig" av fuggarna som behövs för att få ordning på den. Funderar på om det eventuellt är oljeläcka någonstans... Frågan är bara var i så fall.
Fälgarna är MWS 5,5 tum runt om med Michelin XZX 145SR-15 fram och Hankook 185/80R-15 bak. Hög profil ska re´va
.
Jag måste nog köpa nya bakdäck
Har 195/60/15 på mina brm men dina ser ju mycket bättre ut.
Det är lite knepigt att hitta vettiga bakdäck i den dimensionen jag har. Mycket av det som finns är gjort för lätta lastbilar eller kanske SUV:ar. 205/70 kan se riktigt bra ut också. Vredestein Sprint Classic 185r-15 fullprofil är nog det vettigaste alternativet som ser bra ut och inte kostar multum (för ett "klassikerdäck").
Sidor Föregående 1 2 3 4 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Min 1915cc patinaracer
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.