1

Jag har en liten fundering, det finns en liten slang från elsolenoiden till kopplingen som mest troligt ska ha vacum från insuget. Nu finns det bara ett litet vacumuttag på förgasaren, ska jag koppla ihop den och vacumet till fördelaren med ett T-rör eller ???
Har vi någon Automatic-ägare här på forumet som kan hjälpa till ?  ICQ/ab

2

Det ska finnas ett vacumuttag fram på förgasaren där den lilla slangen ska sitta

3

ÖB skrev:

Det ska finnas ett vacumuttag fram på förgasaren där den lilla slangen ska sitta

Jo det finns men fördelarn ska ju också ha vacum, ska jag köra båda på samma förgasaruttag?

4

Hasse 1 skrev:
ÖB skrev:

Jo det finns men fördelarn ska ju också ha vacum, ska jag köra båda på samma förgasaruttag?

Nä,till fördelaren sitter uttaget (eller intaget)på vä sida,till ventilen fram

5

Hasse 1 skrev:
ÖB skrev:

6 Senaste redigerad av Hasse 1 (2012-05-22 23:14:34)

ÖB skrev:
Hasse 1 skrev:
ÖB skrev:

Jaha du, jaha du, men då har jag fler problem. På min gasare har jag bara ett uttag, det på vänster sida, förgasarn heter Solex 30 Pict 1  Är det kanske fel gasare till min 1500-motor från 1969 ?
Nu finns det ju förberett för att borra och sätta dit en nippel, men funkar det inte lika bra att koppla båda slangarna till vänstra uttaget?