http://www.tradera.com/schuco-vw-t1-bus … _156146619 köptips till dig 
den måste du ju ha göran 
378 2012-05-21 05:59:10 Senaste redigerad av VwGoran (2012-05-21 06:02:53)
Godmorgon
Igår sken ju solen över garaget, +24 och underbart väder. Tog bubblan till garaget för jag tänkte småpyssla med Ruby på morgonen. Oljebyte och ny hastighetswire fixades. Sedan blev det till att cruisa lite.
Efter det togs Danskan ut på en sväng och fick lite tummar upp av folk på cykel i Harplinge.
Danskan kördes in i garaget och det blev oljebyte på henne också. Skruvade dit hastighetswiren på henne också och låsclipsen till framhjulen.
Därefter var det bara att ta ut henne på en runda, 60km/h på mätaren noterades i 4'an men upptäckte ett litet lätt vinande från växellådan
Väl inne i garaget blev det till att börja med ljudisoleringen och diverse mer småpyssel. Dagen avlutades med att Bengt-Göran gled förbi med hans splittpanel och det blev lite vw-tjötande också.
Fler sådana här dagar, JA tack!
Mvh
Göran
Hej hopp
Har idag varit hos Barnmorskan och sett ultraljud på mitt blivande barn.
Helt otrolig känsla att få se bebisen snurra runt och joksa i magen på tjejen.
Beräknad ankomst blir i oktober. Snart ska man bli pappa. Yippi!
Grattis
nu startar livet
Ja GRATTIS.
Nu börjar livet som Anton skrev.
Koncentrationen blir efter Oktober kanske ej enbart garaget. 
Hej hopp
Har idag varit hos Barnmorskan och sett ultraljud på mitt blivande barn.
Helt otrolig känsla att få se bebisen snurra runt och joksa i magen på tjejen.
Beräknad ankomst blir i oktober. Snart ska man bli pappa. Yippi!
Grattis! Bara att kränga in en barnstol i danskan då!
Stort grattis 
Grattis! Kul! 
Stort Grattis!
Oval-55 (släktbilen)
Splittbuss -64 dubbeldörr 11w
BMW 320D Touring M-Sport XDrive -21
Stort Grattis!
50 Barndoor Skåp (delägare) -51 Barndoor Kombi -55 Barndoor Pickup
Chevrolet -56 VW skåp -08 BMW 740i -00 Ford -34 Cabriolet
"i magen"...hur gjorde du då?
Säg godnatt till sovmornar, o en hel natts god sömn då. Grattis igen.
388 2012-05-22 08:14:29 Senaste redigerad av michaelth (2012-05-22 08:16:12)
Tja små barn kan vara trevligt. Men som alla andra händelser i livet kräver dom massor av tid och tyvärr får ofta något stå tillbaka.. Men som 2 barn far.. Grattis.. Ta dig tiden för barnen.. Snart e dom vuxna och har egna.. Been there done that! 
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
Med barn följer ansvar,men väldigt mycket glädje..så grattis! 
late,
in love,
and a little drunk..
Tack tack. Ser fram emot detta ngt enormt. Men visst så inser man ju att det är ett stort ansvar med barn. Det är ju trots allt det viktigaste man har 
Instämmer med tidigare gratulationer.
Små barn små bekymmer, stora barn stora bekymmer. 
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967
392 2012-05-23 21:24:56 Senaste redigerad av VwGoran (2012-05-23 21:36:28)
Hej
Idag sken solen så jag tog Ruby upp till garaget för att pyssla lite med Danskan. Kunde inte låta bli att fota dem jämte varandra.

Hemma så fortsatte pysslandet efter kvällsmaten och läxläsningen. Nu skulle det sys dörrsidor. 
Så fram med symaskinen och bitarna klipptes till och syddes. Sedan var det ut på altanen där jag hade ställt upp två konferensbord som jag fått av jobbet. Slit o släng bord är bra att ha.
Tyget limmades och sedan var det bara att passa in den på dörrsidan. Och sträcka, dra och sätta dit små tänger som höll allt på plats. Nu så ligger dörrsidan under press och inte vilken press som helst, En back med Chimay Bleu av blandade årgångar
Så här blev det.

Nu ska man man BARA göra en identiskt också
Ah just det, det är panelen till en av lastdörrarna.
Mvh
Göran
PS. va fasen vad bilderna blev stora, sorry. Första ggn jag använder tinypic. Orkar inte leta efter hur man förminskar dem. Tar det imorgon.
Coolt!
Gör inte den identisk, då passar den inte vid låset 
394 2012-05-23 21:53:23 Senaste redigerad av VwGoran (2012-05-23 21:53:49)
Nä nä, men så att linjerna stämmer. Astrött när jag uppdaterade men menade ju så att det ser snyggt ut.
Lowang, du var snabb. Trodde annars att herr Persson skulle vart först med den gliringen
More to come.
Jag tror du fixar det galant, det har ju blivit kanon innan på era sypartyn 
Hej
Idag sken solen så jag tog Ruby upp till garaget för att pyssla lite med Danskan. Kunde inte låta bli att fota dem jämte varandra.
Vafalls!!!
Det är ju DAMM på busstaket!!
Om du fortsätter så här, så kommer din buss att se ut som min "Ferdinand" om så där 37 år!!
Läste att du är på G att bli farsa!!! GRATTIS. den största händelsen i livet, alla kategorier!!

Men shit, halkat ner till sidan 4 i projekttråden....... då har det ju inte hänt mycket på projekt fronten.
Å det ligger ju lite i det, men höger popoutruta monterades häromdagen. Och syr lite då och då på inredningen. Men de senaste veckorna har vart lite hektiska pga jobbet.
Då kökschefen är på semester så är man numera assisterande kökschef dessutom. Detta inträffade även förra året;
Den smale kocken är tillbaka - och idag efter 10 timmar bakom spisarna å kastruller så fick man in en sen kvällsbeställning på Äppelpaj till 50 personer. Bara att ställa sig och fixa detta. 2 timmar senare vart det klart. Givetvis med vaniljsås 

Lev väl folket!
Godkväll VW Vänner!
Nu har det varit en fantiskt VW helg i Halmstad.
Allt började tidigt i fredags morse när Harved och jag monterade ihop förarsätet som vart klart. Sedan rullade vi Danskan upp till verkstan för lite pyssel.
Vänster & Höger dörr ljudisolerades, rutramarna skruvades fast, därefter var det dags att montera dit dörrsidorna. In med sätet, backspegel monterades och solskydden.

Dörrsidorna i lastdörrarna hade jag redan monterat dit kvällen innan i carporten därhemma. Kunde fasen inte hålla mig

Sedan var det dags att tvätta Danskan ordentligt och putsa iordning henner inför vår Sommarträff vi skulle ha med Halmstad Luftkühlers.
Linda (enkronas sambo) tog denna bilden på mig och sambon när vi kom glidandes till grillningen

Men så idag söndag var det dags att släpa fram campinginredningen som jag köpte utanför Falkenberg för ngt år sedan. Tack Tomas för tippset!
Satte in allt i Danskan mest för att få en bild av hur det såg ut och var allt skulle vara. Henke kom förbi med Vwerner och kollade in hur det såg ut.

Därefter var det dags att åka och äta glass med sambon. Så var hon nöjd. När jag kom hem så slipades det mesta ner och betsades med Mellanbrun Lackbets.
Sambon skötte grillen, så rätt som det var så var maten klar och en kvälls öl sköljdes ner.
En helt fantastisk VW helg!
Varsågod för tipset. Den ser ju helt ok ut.
Ja, den köpte du av damen som var karl, som var gift med en karl som var damen i huset...udda par det där. 
ser ut att passa perfekt? in med ett par dynor så drar vi på semester