1 Senaste redigerad av VWex (2012-05-06 21:47:03)

Ska rolla min variant i nån matt kulör låtar åt brunt...
Nån som har nån bra färg att rek?, man kan köpa i en välsortead färgaffär.

Hade tänk mig att bara matta ner befintilg lack som oxå är rollad en gång i tiden och dra på ny färg

2

Den som rollar en bil kommer inte till himlen. Snacka om kapitalförstöring.  ICQ/am

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

3

Rollad lack = Raggar plack  ICQ/am

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _  _ _ _ _  _ _ _ _ _
            1966 1300, 1973 Kleinbus, 2012 T5 biogasbuss

4

För att istället svara på din fråga så har jag provmålat lite med Biltemas färg på traktorn för att se vad den pallar..Torkade knappt rent på grejorna, tanken är att spruta eller pensla den senare, men jag var skeptisk till färgen, men den sitter kvar på de ställen jag målade å den ser ok ut. Målade i höstas fast den har iof inte gått mycket i vinter, men den har stått ute. Å deras färg är grymt billig. Dom har rätt dåligt utbud av kulörer. Men du frågar efter en billig färg som är bra, å det är nog svårt att få det bästa av två världar där, du får göra avkall på något av kraven för att bli helt supernöjd.

5

tack för svar.
Ang kapitalförstöring och raggar plack så är bilen rollad redan. Blir en rollning... så snälla ni behöver inte skriva att den ska få en riktigt lack.

Är det denna lack du har använt ? http://www.biltema.se/sv/Bygg/Farg-och- … arg-36711/

6

Ja det ser ut som den, tror bara biltema har en typ av färg för metall iof.

7

Det fanns en bra hemsida med rollade bilar förut, rollyourcar.com. Tyvärr verkar den sidan inte finnas mer.
Dom använde "rustoleum" färg med mycket bra resultat...

Jag hittade en annan länk med rollning och rustoleum, jag orkade inte läsa allt, men du kan ju kolla om det är nått matnyttigt.
http://www.meguiarsonline.com/forums/sh … t-job-quot

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

8

båtlack blir fint, jag testade deIjssel, det blev jäkligt bra (för att vara rollat alltså)  ICQ/ag

Buss -75  |  Westfalia Pickup -70  |  Enkelhytt -88

9

Våra skräpbilar brukar vi rolla med biltemas takplåtsfärg, tror den kostade 350kr/5 liter.
Har inte tappat någon färg efter två år iaf

Nytt mob nr...

10

Biltema's båtlack. Brukt av flere, med brukelig resultat. Få farger, men du kan jop bryte farge selv.
Er en svensk hjemmeside om lakkering med Biltema's båtlack, men husker ikke hva siden heter.

Åker Oval- 8/55, en görtidlig 56a.

11

Biltema's båtlack. Brukt av flere, med brukelig resultat. Få farger, men du kan jop bryte farge selv.
Er en svensk hjemmeside om lakkering med Biltema's båtlack, men husker ikke hva siden heter.

Åker Oval- 8/55, en görtidlig 56a.

12

http://www.de-ijssel-coatings.se/
I båtsvängen är det en populär färg som ger ett riktigt snyggt resultat

13

Finns en industrilack som kallas temalack av dom som jag köpt av. Kan fås i alla kulörer och glans. Går både att rolla och spruta. Kört på flera bilar dock sprutat då men har rollat mitt snöblad med bra resultat..