Har haft en vattenskadad buss från 83 som den nya ägaren skall ha i en 5 växlad låda i. Har hört att man behöver byta några grejor med växellänkaget mm.
Är det någon som har info om vad som behöver göras vid byte från 4 till 5 petad låda?
Yogi
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » T3 (T25), "fyrkantsbussar" » växellådsbyte
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Har haft en vattenskadad buss från 83 som den nya ägaren skall ha i en 5 växlad låda i. Har hört att man behöver byta några grejor med växellänkaget mm.
Är det någon som har info om vad som behöver göras vid byte från 4 till 5 petad låda?
Yogi
Eftersom bilen är av gamla modellen behöver du hela växellänkaget o ja menar hela även spak och ett glidlager under bilen samt kåpan under spaken.
Du behöver även främre växellådsfästet.
ok!
tack för svaret, han får fixa detta då.
yogi
Behöver man byta spak och växellådsbalk om man burar på disel i från femväxad till fyra på buss 88
Det går fortfarande att köra med delarna för 5-växlad, men växlarna sitter inte riktigt som du ska, för att få det bra bör du byta hela kalaset. Jag har komplett uppsättning om du är intresserad, då jag skulle göra samma sak, men det visade sig att den ny lådan läckte olja in i kopplingshuset, så jag fick byta tillbaka till den gamla lådan.
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » T3 (T25), "fyrkantsbussar" » växellådsbyte
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.