Idag fyllde min son 25år. han har alltid gillat mina folkor men har haft data som sitt stora intresse. Med viss saknad så skänkte jag bort en av de bästa bilar jag någonsin haft (ett sent tack till Peter Servais som hittade bilen) en 66-a i orenoverat skick med originallack och den ovanliga bruna inredningen. Med sänkta spindlar fram och äkta sprintstars 4,5 fram och 5,5 bak med nya däck stog den på min uppfart fram tills ikväll då min son övertog ägandet av denna pärla som jag har kört flera gånger genom Europa på träffar. Men ändå kändes det som en seger att kunna ge bort något som man blivit erbjuden 5000 euro för. pengar är inte mycket värt när man ser glädjen i min sons ögon när han inser att han får bilen och kan åka hem i den till sin nyhyrda parkering. Tro nu inte att jag har blivit senil och tänker skänka bort grejer i framtiden men den här dagen är en av de bästa i mitt lång liv.

50 Barndoor Skåp (delägare) -51 Barndoor Kombi -55 Barndoor Pickup
Chevrolet -56 VW skåp -08 BMW 740i -00 Ford -34 Cabriolet

Pengar är inte allt - men "happiness is a..." 
Idag fyllde min son 25år. han har alltid gillat mina folkor men har haft data som sitt stora intresse. Med viss saknad så skänkte jag bort en av de bästa bilar jag någonsin haft (ett sent tack till Peter Servais som hittade bilen) en 66-a i orenoverat skick med originallack och den ovanliga bruna inredningen. Med sänkta spindlar fram och äkta sprintstars 4,5 fram och 5,5 bak med nya däck stog den på min uppfart fram tills ikväll då min son övertog ägandet av denna pärla som jag har kört flera gånger genom Europa på träffar. Men ändå kändes det som en seger att kunna ge bort något som man blivit erbjuden 5000 euro för. pengar är inte mycket värt när man ser glädjen i min sons ögon när han inser att han får bilen och kan åka hem i den till sin nyhyrda parkering. Tro nu inte att jag har blivit senil och tänker skänka bort grejer i framtiden men den här dagen är en av de bästa i mitt lång liv.
Jag förstår precis vad du känner.. 
Det är glädjen i ögonen man vill åt. Så fint du tänker! 
Helt rätt Hans!
En gång i tiden när dinosaurierna gick omkring på jorden så "fick" vi vår vagnar, nu är det, om inte "paybacktime" så en otroligt kul och skön känsla att kunna ge bort bland det bästa man har till någon som uppskattar det.
Själv gav jag bor en 21fönsters i delar till min son när han var 14, och min kära -65panel till min yngre son när han fyllde 16, vilket var en söndagmorgon på Bug Run.
Helt rätt Hans att ge bort bubblan, du kommer glädjas åt detta varje dag framöver.
Mina två döttrar har fått mina båda cabbar, den yngsta som nu är 5 år (heter Ghia....) har fått ghia cabben och den stora som är 7 år har fått porsche cabben en 87:a hoppas att det uppskattas när dom blir stora! tror att man känner det som dig Hans när dom förhoppningsvis uppskattar detta i framtiden......
Fint gjort ! 

Tänk då vilken lycka och inre tillfredsställelse att se den otroliga sprudlande glädjen i ögonen på… tja, låt oss säga en skallig gubbe från borlänge
när någon av er ger honom en schyst split buss eller pickup... 
"Det var förbanne mig det finaste jag hört sedan jag konfirmerades! -Vill du ha ett fikon?"
Blir till att skriva upp på listan över "att göra under min livstid".. 
Jag tjatar om "karma",det här beskriver nog bäst vad det handlar om,att det känns bra att göra rätt... 
late,
in love,
and a little drunk..
Väldigt fint gjort utav dig!
Man få väll gratulera sonen din i efterskott och även gratulera att han blivit ägare av en folka! 
Vill inte veta känslan av att en dag förstå hur gammal man är när ens avkommor fyller 25.
Grabbarna mina får nöja sig med 49cc fyhjuling än så länge.
STORT!! Sån pappa vill man ju vara .... Förstår känslan..
Bild på pärlan kanske?
Gav grabben en beg cykel i går då den förra blev stulen, han blev glad och jag blev glad för att han blev glad
( Sorry för OT.. )
"Det var förbanne mig det finaste jag hört sedan jag konfirmerades! -Vill du ha ett fikon?" roll
Tacksamheten i barns ögon kan inte mätas i pengar.. Ett stort grattis till grabben din. 
Härligt hasse, en sån känsla kan aldrig jämföras med pengar 
Min personlighet är vem jag är, min attityd beror på vem du är...
Mina två döttrar har fått mina båda cabbar, den yngsta som nu är 5 år (heter Ghia....) har fått ghia cabben och den stora som är 7 år har fått porsche cabben en 87:a hoppas att det uppskattas när dom blir stora! tror att man känner det som dig Hans när dom förhoppningsvis uppskattar detta i framtiden......
Den gula med 17" ? Mycket fin ghia 
Helt rätt Hasse! fin delgivning till oss alla
Min son Calle fyllde 25 förra året, men han fick ingen gammal VW av mig..
Jag får ta å fundera ut något till hans 30-årsdag istället.
Efter rundresan i Tyskland nu i Juni så kanske han hatar splitbaggar??.. Då kanske han vill ha en Scirocco istället?
Hmmm jag får ta en rejäl funderare.. 
Jepp den gula med 17´´