726

Riktigt bra blir det! Lustigt att mattgrön kan se ut som kopparfärgat i solljus ICQ/ab

727

Nämen, se, han har hittat, MILITÄRGRÖN till stötisarna.. Grattis! Därför är det Vedmaskin som ska in på lodrät fyra, i höjd med Monstertruck på vågdrät tre.

Men.... inte behöver du väl gå å kapa i din bil som alla som tycker att dalaporsche är den fränaste fälgen gör.... 

ICQ/af

Gokväll, iallafall för mig som dricker starköl nummer två till efterrättsglassen ICQ/ag

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

728

Ser trevlig ut.. Funderar ju själv hur låg jag vill ha min panel/campingbuss. Blir nog svetsade sänk spindlar och sänksatser.. Inte "tok slammat" men inte terrängläge heller..
Detta blir trevligt...

Men splittbussen då?

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

729 Senaste redigerad av Demian (2012-04-29 23:20:32)

Jaså, du fick ner den några cm till bak. Det blev ju bra ICQ/ab

Hur blev det med höjden fram? Höjdes den någonting då du fick ner den bak? För om den gjorde det, så borde du ju kunna sänka den lite fram och fortfarande ha kvar samma fjädringsväg som det var tidigare, innan du tog ner den ytterligare ett hack.

Det gröna 90-talsbygget har jag aldrig sett tidigare, men jag har mina misstankar om vem som köpt den. Förmodligen är det en reservdelsbil till en buggy.

730

michaelth skrev:

Ser trevlig ut.. Funderar ju själv hur låg jag vill ha min panel/campingbuss. Blir nog svetsade sänk spindlar och sänksatser.. Inte "tok slammat" men inte terrängläge heller..
Detta blir trevligt...

Men splittbussen då?

Inte bara jag som undrar alltså...        ICQ/ad

Men ok, pickisen blev kanon när den sjönk där bak. ICQ/ab

"Pimped by Nature"

731

50Split : Alldeles rätt som vanligt ! Vedmaskin it is..   Nja men jo, man måste kapa lite om den ska ner så pass bak men kapas nåt mer ska det väl inte göras. Tror jag... ICQ/ad

Demian : Den höjdes inget nämnvärt fram , jag ligger kvar på 160-161 till dropplist och karossen står spikrakt. Det är samma mått längs midjelisten hela vägen.  Jag ska kika lite mer på sänkspindlar.. Jag vill ha ner den några cm till fram.. ICQ/ad

Thomas & Michael : Jo visst hade det varit roligare att ha Splitten färdig men då jag insåg att jag inte skulle hinna ändå tills i sommar så ställdes den åt sidan lite men glömdes inte bort, så stort garage har jag inte...   Därför bygger jag på Bay picken lite nu istället för det måste alltid ändras nåt inför en ny säsong.

Och igår kväll när jag och junior var ute och  åkte så svängde vi in till Koch för att se hans framsteg. Och nu ni minsann börjar det hända en del ! ICQ/ag   Helsynkad låda i nya fina bussningar, uppstädat och fint runt motorutrymmet, bälten monterade, kablar dragna till bränslepump och varvräknare osv. osv... Strax åker nog 1915 i och då jäklar blir det riktigt fränt !  ICQ/af

Post's attachments

2012-04-29 002.jpg, 162.1 kb, 768 x 1024
2012-04-29 002.jpg 162.1 kb, 228 downloads since 2012-04-30 

2012-04-29 003.jpg, 194.25 kb, 1024 x 768
2012-04-29 003.jpg 194.25 kb, 263 downloads since 2012-04-30 

You´ll never know...

732

Har du photoshoppat dit lite blänk på bilen min? Såg ju nästan blank ut ICQ/ag  Tyvärr så kom det ett litet bakslag idag, när jag monterade växelföraren så märkte jag att den nya hockeyklubban käkrvar i bussningen i noskonen ICQ/ac att den gick trögt visste jag men den är nästa stum nu...   Hoppas att det räcker med 5 56 å lite juckande.

733

Tack för besöket idag Marcus ICQ/ab Alltid lika trevligt att hälsa på och se hur det går. Imorgon ska jag lusläsa din tråd så jag är lite mer up to date! Hade fint och hälsa familjen!

734

koch skrev:

Har du photoshoppat dit lite blänk på bilen min? Såg ju nästan blank ut ICQ/ag  Tyvärr så kom det ett litet bakslag idag, när jag monterade växelföraren så märkte jag att den nya hockeyklubban käkrvar i bussningen i noskonen ICQ/ac att den gick trögt visste jag men den är nästa stum nu...   Hoppas att det räcker med 5 56 å lite juckande.

Jucka är du ju bra på har jag hört så det går nog fint det ! ICQ/ad

Eskil skrev:

Tack för besöket idag Marcus ICQ/ab Alltid lika trevligt att hälsa på och se hur det går. Imorgon ska jag lusläsa din tråd så jag är lite mer up to date! Hade fint och hälsa familjen!

Det är väl jag som ska tacka för besöket ! ICQ/ad

Ja precis läs på nu och kom igång med dina egna aircooled projects, Golfen kan vänta...

You´ll never know...

735

Jag tycker den ser lite för låg ut......  Default/lol
Nu blir det ju ingen safari i buschen för din del!

Typ 2 -66 fd.militärambulans"höghuset", Typ 2 -71, Golf -88 rallybil,  Golf syncro -86, VW sandloppa m.fl.

736 Senaste redigerad av Helsings Smedja (2012-05-02 10:43:53)

Det var väl klart att du tycker det Micke..  ICQ/ad ... men safari i bushen kan man ju tolka på flera sätt !    ICQ/ag

Hur går det för dej då ? Gjort nåt nytt i garaget ?

You´ll never know...

737

larsa pickisen på sida6 vad är det för recept på den sänkningen?

typ1 57, 66 typ14 68
typ2 65, 75 typ3 62 typ4 73
Och husvagn 65.

738

Tackar som frågar! Jag har hästskor bak och något vriden sänksats,lägre profil på framdäcken och original sulor bak. Men jag har höjt bilen något fram nu för kulbultarna och dämparna bottnade. Jag stod ut i ett år drygt att åka så lågt men jag började att få ont i njurarna efter våran dåliga byväg.

739

Tackar som frågar! Jag har hästskor bak och något vriden sänksats,lägre profil på framdäcken och original sulor bak. Men jag har höjt bilen något fram nu för kulbultarna och dämparna bottnade. Jag stod ut i ett år drygt att åka så lågt men jag började att få ont i njurarna efter våran dåliga byväg.

740

741 Senaste redigerad av Helsings Smedja (2012-05-03 20:04:28)

Lustigt att du frågar om den ! Jag pratade med Larsa idag och det händer inte varje dag...  ICQ/ab

Jo om jag minns rätt så är det svetsade sänksatser fram och hästskor bak. Rullar på original 14" fälgar med lite mindre profil fram än bak..

EDIT:  Nu blev det lite lustigt igen, vi svarade samtidigt.. kanske vi är sammanlänkade på nåt utomjordlingsvis..

You´ll never know...

742 Senaste redigerad av Helsings Smedja (2012-05-08 21:20:14)

Lite stiltje i smedjan för tillfället men idag så fyller tråden Helsings Smedja ett år och det firades med tårta !

Eller, nja, bilden hittades på nätet och det närmsta tårta jag kom idag det är en nattmacka m ost & skinka just nu...

Men Grattis iaf ! ICQ/ag

Post's attachments

funny-cake-message-eat-all-cake.jpg, 48.46 kb, 500 x 375
funny-cake-message-eat-all-cake.jpg 48.46 kb, 241 downloads since 2012-05-08 

You´ll never know...

743

grattis på jubileet.. ICQ/ag

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

744

Pågår firandet fortfarande?  ICQ/ad
Eller är du ute o fraktar grejer?

745

Fira gör man tydligen med barnarbete....

Stoooortallen föll ju utanför smedjan i vinter, och säkra rykten gör gällande att helsing sagt till sonen att jag kvistar inte upp den förän du kapat av stubben med din såg.....

Och, under förra helgen blev sonen klar!

Han har kämpat till Max!

ICQ/ag

http://multisport.blogg.se/images/2009/motorsg-med-far_43344898.jpg

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

Warning: getimagesize(./extensions/pun_attachment/attachments/d85d0a2493fe27f2904c4ff73b9b43e4/fa92f79165e9859166f5970028d2c56e.attach): failed to open stream: No such file or directory in /srv/users/boxerville/apps/boxerville/public/forum/extensions/pun_attachment/include/attach_func.php on line 297

746 Senaste redigerad av Helsings Smedja (2012-05-19 20:40:56)

Shabba Ranks and rub a bug !

Nja, jag får väl säga att ni har både rätt och fel som vanligt....  ICQ/ae 

Visst stoortallen är upphuggen, dock inte kluven och inte i ve´bon och inte av junior heller. Tänkte att väntar jag länge nog kanske farsan kommer och fixar det.. ICQ/ad 

Fraktar grejor gör jag dock m Stealth pickuppen, senaste idag var det en par balar hö, annars har det varit skrot, en kaninbur och öl ( skattefri..) bla till jubileet jag hade hemma här förra helgen. Har fått ett surrande missljud i pickuppen över 80km/h som borde kollas upp annars så rullar den bara på. Har köpt en Empi spak till den åxå som jag längtar lite efter... ICQ/ab

Men igår så var Skägg-Jon och jag iväg på en liten skrotspaning ! Det är ju alltid kul, hittade dock inget VW mer än en platt bakskärm.. men bla. en DKW 3-6 uppåner i en hög, en cabbad MB 280 sent ´60tal och de grejerna som ligger på bild härunder.

Kan ni märket på bilen och motorcykeln så vinner ni en burk Bullens Pilsnerkorv som Skägget betalar....  ICQ/ae

Vi var iväg på en annan spaning för nån vecka sen åxå och då kikade vi på två fina vw objekt men jag är lite emellan telefoner just nu så kommer bilder nån annan gång.. det är därför de här är så små åxå...  ICQ/ad

Jag vet dock inte hur och när jag kommer att få tid till att bygga vidare på Spliten, eller de ideerna jag har för Bayen heller för den delen så det får vi ta när det kommer. Man måste få tid att leva åxå.

Good night Reggae lovers !

Post's attachments

IMAG0003.jpg, 59.5 kb,  x
IMAG0003.jpg 59.5 kb, 15 downloads since 2012-05-19 

IMAG0010.jpg, 74.84 kb, 324 x 194
IMAG0010.jpg 74.84 kb, 260 downloads since 2012-05-19 

IMAG0020.jpg, 62.71 kb, 324 x 194
IMAG0020.jpg 62.71 kb, 235 downloads since 2012-05-19 

You´ll never know...

747

Önskar gärna fler bilder på hojen, har en väldigt likadan stående hemma på gården som jag skulle vilja veta mer om. ICQ/ab

748

Bilen är en Glas 1304, ser väl vem som helst...

[

749

OK Micke vinner i denna tävling med nytt rekord av deltagare....  ICQ/ad   ICQ/ag

Det är en Glas 1304 som ser ganska okoch komplett ut, tallen verkar inte ha skadat den så mycket, däremot så kan ju botten vara i princip borta... ska kolla upp den närmre vid tillfälle. Motorcykeln vet jag inte så mycket om men det sitter en Villiers motor i i alla fall om det hjälper dej nåt Michos.

You´ll never know...

750

rex villiers 125 kan det va. runt 1950. vad sitter det för gaffel på? webb eller modern?

militärhistoriskt intresserad och samlare av svensk militaria t o m 1945. har du nåt? pm:a!