1

Hej!

Fick nerslag på reggbesiktningen, jag har en 1300 motor i min 58:a bubbla och det var någon enstaka hästkraft för mkt, så antingen kasta i en 1200 innan fredag, eller behålla 1300:an och fixa krängningshämmare och styrdämpare.
Jag har valt att behålla motorn i och fixa styrdämpare, så har någon monterat en sådan och hur?
Jag har en buss styrdämpare samt en framvagn från en baybuss som jag tänkte ta fästet  ifrån, och hoppas jag får dit det innan fredagen.
Har någon en bild på hur det ev kan se ut?
Samt om någon vet om dom nöjer sig med att man monterar gummina till krängningshämmaren med slangklämmor då jag ej har en monterings sats..

Mvh Jonas

2

bara de inte tjafsar om bromsar när du fixat detta så... är det väl lätt...

jag har monterat på min ghia, fick byta ett styrstag och knäcka till en plåtbit som fäste, samt knäcka sopparöret som annars krockar med dämparen... Jag svetsade dit fästet, men har för mig det original fanns en klämma man sätter på röret för att fästa dämparen i... det är nog svårare att få till en sådan klämma än att bara bocka en plåtbit...

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)

3

Har gjort en hållare till min, MEN inte testat den än. (Glömde bort att svetsa dit styrdämps hållaren innan monteringen)

http://forumbilder.se/images/d86201293447Pbbe7.jpg

Bubbla -62
Buss -60

4

kolla här
http://www.thesamba.com/vw/archives/man … ins/v1.php

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)

5

Tack för informell:)bromsarna ska inte vara nå problem,bara de är 40mm breda fram och 30mm bak,och de ska dom vara på 58:an och framåt har ja hört:)

6

Tack för informell:)bromsarna ska inte vara nå problem,bara de är 40mm breda fram och 30mm bak,och de ska dom vara på 58:an och framåt har ja hört:)