1

Tänk att det bara ska jävlas från början till slut  ICQ/am  ICQ/am  ICQ/am
Är det någon av er som ser om jag har fel ljuddämpare?
Jag har en 1500-motor där jag inte får bakre motorplåten att passa, kolla bilderna:

http://i.imgur.com/WNMtr.jpg

http://i.imgur.com/JyMen.jpg

Vad jag har kommit fram till med att kolla bilder från VW-firmor så har jag fått med en 1200-dämpare till min motor. Motorn var inte helt ihopmonterad när jag köpte bilen så jag har haft ett H-vete med att jaga delar som fattades hela tiden  ICQ/am
Plåten under svänghjulet stämmer inte heller mot min nya motorplåt som jag har beställt, är det någon av er VW-fantaster som ser var felet är ?
Hålet till vänstra värmeröret missar med 30mm så det är inte lite fel heller  ICQ/ac

Jag tycker det ser ut som att jag har denna 1200cc ljuddämpare:

http://www.classicvw.se/ljuddampare-std … ts_id/2010

Och det är väl denna jag ska ha:

http://www.classicvw.se/ljuddampare-std … ts_id/3049

2

Ljuddämparen från en 1200 passar inte på en 13-15-1600 för den är smalare mellan topparna, om man inte varit våldsam vid monteringen.
Du har nog eftermarknadsplåtar och de är inte direkt berömda för sin passform.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

3

Okej men 3 cm fel ?!?! Det finns ju inte en möjlighet att montera den  ICQ/am

4

Jag hade samma issue med min eftermarknadsplåt, det är bara att svära lite för sig själv, bita i det sura äpplet och kapa den så den passar, storleken på min var rätt ok, men många av hålen var way off.  Kör hårt!

5

Är det eftermarknadsplåtar är de i stort bara att kasta i soptunnan.
Maken till dålig passfom får man leta efter.
Det är mindre jobb att snygga till en uppsättning original VW plåtar än att försöka få stil på smäcket från Kina.

Ännu vet ingen hur en gammal folkvagn kan bli!

6

Hasse 1 skrev:

Okej men 3 cm fel ?!?! Det finns ju inte en möjlighet att montera den  ICQ/am

Som sagt: eftermarknadsplåtar är inte direkt berömda för sin passform..  ICQ/an

T1 -67   (T1 -66 Såld. ADHD-Kermit har fått ny vårdare..)   T3 Buss -80 - Luftkyld

West Coast BugMeet 
www.bugmeet.se

7

Been there,done that...bara att fatta svetsen och göra om...eftermarknad duger bara att modifiera.. ICQ/ac

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

8

Jasså det är så illa ICQ/ac  ICQ/ac  ICQ/ac
Ja då letar jag orginalplåt i stället, skiten jag beställde passar ju inte ens runt remskivan  ICQ/am
Är det någon av er som har en plåt i någorlunda skick ???

9

Men de är nästan bättre än genomskinliga fördelarlock.  ICQ/ad

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

10

Svwerker skrev:

Dom är fan bäst, ett stor plus är att man kan se att man får en lite starkare gnista eftersom det lilla ljussläpp som kommer in förstärker ljuset ifrån gnistan.

11

andreas_ferm skrev:
Svwerker skrev:

Dom är fan bäst, ett stor plus är att man kan se att man får en lite starkare gnista eftersom det lilla ljussläpp som kommer in förstärker ljuset ifrån gnistan.

I mitt tycke en av de vansinnigaste produkterna som finns på marknaden. Tillför bara överslag, som man dock ser för att det är genomskinligt.  Default/lol

Ali G

12

andreas_ferm skrev:
Svwerker skrev:

Jo jag tänkte montera en xenonlampa rakt ovanför locket så får jag en sjuh-vetes gnista på stiften  ICQ/ad  ICQ/ae  Default/lol  Default/lol  Default/lol

13

Svwerker skrev:
andreas_ferm skrev:
Svwerker skrev:

I mitt tycke en av de vansinnigaste produkterna som finns på marknaden. Tillför bara överslag, som man dock ser för att det är genomskinligt.  Default/lol

Nä nu tycker jag att Svwerker är lite petig ICQ/ad  Överslag har man även i ett vanligt bakelitlock bara det att du ser inte det. Varför tror du rotor och tapparna i locken blir brända efter en tid  ICQ/ae  Default/lol

14

Hasse 1 skrev:
Svwerker skrev:
andreas_ferm skrev:

Nä nu tycker jag att Svwerker är lite petig ICQ/ad  Överslag har man även i ett vanligt bakelitlock bara det att du ser inte det. Varför tror du rotor och tapparna i locken blir brända efter en tid  ICQ/ae  Default/lol

Är det därför de som har genomskinliga lock oftare får misständning som försvinner när man byter ut eländet?  ICQ/ad

Ali G

15

Ja det kan jag däremot inte svara på, men skulle tro att man ser över resten vid lockbyte ICQ/ab
Nåja, vi får se hur min behagar att gå med detta lock, det följde med vid köpet så jag provar väl, åsså passar det ju med blått till resten av motorn  ICQ/ae  ICQ/af