1

Hej än en gång tänkte jag be om hjälp med ett problem jag kommit över som säkerligen de flesta här på forumet kan besvara.

Då min bil är väldigt låg så gav jag mig på att höja bakvagnen tidigare idag,jag stötte inte på några större problem vid avmonteringen utav (springplate) eller vad man nu ska kalla den. När jag sen skulle sätta tillbaka den fast 2 hack ner så får jag inte på den, inte bara för att den var otroligt trög att få i splinsen utan oxå för att det sitter en slang av något slag ifrån mitten utav bilen till baksidan utav bromstrumman.
Måste jag montera bort denna slang på något sätt?

finns det något knep på hur man får fri väg vid monteringen utav (springplate)en?

och sist men inte minst, finns det något enkelt sätt att få på (springplate)en igen då denna var otroligt svår att få in igen(fick sitta och hammra ett bra tag).

Tack på förhand.

2

Den där slangen låter som handbromswiren. Man kan släppa lite på den vid handbromsspaken, är ett par muttrar där som du släpper på så blir den lite längre då kan det gå lite lättare. annars får man nog lossa den inuti/bakom trumman.

Lite smörj på splinesen är aldrig fel.

3

okej, men vad gör man om det inte går att skruva på muttrarna? upp går men inte innåt för att spänna vajern och för nuvarande är min handbromsvajer inte spänd

4

Det går om den inte är så spännd, dra ur hölljet ur broms trumman, bara att lirka lite sen är det bara at trycka den bakåt, det går även om man har förlängt svärden upp till 3cm Default/hmm

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage