1

Ngn här som vet hur kabelhärvan ska dras på en zwitter? Har en komplett ny härva men har lite funderingar på dragningen.
Hela härvan i taket? Höger eller vänster sida? Lite svårt då jag började med en tom kaross och endast skruvat så nya typ1 som 60-talare innan ICQ/ab

2

Nja...går den inte längs höger tröskel på insidan? Men det är kanske så på min -55a bara. Jag kan kolla.

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

3

Jo nog brukar de ligga längs med tröskel på vänster sida men har fått för mig att det är annorlunda pre 55.. Kanske bara innerbelysning och pilar som går i taket.. Tanken om härvan i taket var för att dels är den såpass lång och dels så finns det ingen genomföring bakom sidopanelen/tröskeln bakom förarplatsen. Kan ju vart så mycket bortrostat iofs..

4

hmmmm, jag frågade runt lite om detta för ett tag sen, ang split, och då sas det att på limo går det i taket, 2 separata nät, 1 för pilar och ett för resten. I cab går det i tröskeln (förståss) och i min ghia går det i tröskeln. Men kanske ändrades dragningen just 1953?

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)

5

Mmm satt just och kikade på dina inlägg bla på Samba "The routing; does the main loom go up in the A pillar at the right? Does the semaphore go in the left pillar? Yes, main loom goes up the A pillar on the right side."

Har nånstans för mig att det är den korrekta dragningen på zwittern med men är osäker..
Har en huvudstam och en separat för pilarna (och en ensam stackare för innerbelysning)

6

Ja, har du läst den tråden vet du lika mycket som jag vet...:)

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)

7

Den här ska vara en zwitter och om det är det så går den i taket, kolla om du har hål i plåten uppe i höger hörn där splitens kabelklämma och säkringshållare sitter Default/hmm

http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSPH6zKvstKfr4OvCtDHqe0E7YIps9UVw3L7OhiVD7qpe_p8BME9NrwHciX_w

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage