1

Jag har problem med anslutningen mellan ljuddämpare och värmekammare.
Avståndet är för stort på ena sidan för att klammret ska täcka springan, och på andra sidan är inte rörändarna mitt emot varandra så vad gör jag? 
Har själv fundering på en slangstump och två klammer men vad använder man för material som tål värmen?
Siliconslang TROR jag inte pallar med värmen och aluslangen man har mellan fläkthuset och bakre motorplåten är väl i klenaste laget.
Hur brukar ni göra och vad använder ni för nåt ???
Bild på ena sidans problem:

http://i.imgur.com/5GrKh.jpg

2

Men hallå,,,,är jag ensam om det här problemet???

3

Har inte sett det som ett problem då alla jag haft har gott att knacka löst Default/hmm

Det ser ut som det är eftermarknads krök och då kan ju passformen vara ennu sämmre så då kan du ju svetsa på en bit  Default/hmm

Har även haft en kammare som gott att flytta lite när gapet varit förstort, men en cm blir det och det går ju ICQ/ae dom har ju lossat då och då och det är ju inge kul när man kör på vintern men annars tror jag att många tar bort dom då det är en sommarbil för många

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

4

Jag skulle ha kapat till en remsa plåt i lagom bredd och rundat den runt en sprayburk eller något av lagom diameter. Låtit kanterna gå omlott en bit, kört avgaspasta emellan och dragit åt med slangklämman.

5

Johan W skrev:

Har inte sett det som ett problem då alla jag haft har gott att knacka löst Default/hmm

Som sagt det brukar alltid gå att rubba dom övre kammarna så att man kan justera det där gapet

6

Frederik skrev:

Jag skulle ha kapat till en remsa plåt i lagom bredd och rundat den runt en sprayburk eller något av lagom diameter. Låtit kanterna gå omlott en bit, kört avgaspasta emellan och dragit åt med slangklämman.

Jo det får nog bli som du skriver.... Default/smile

7

ma-rkus skrev:
Johan W skrev:

Som sagt det brukar alltid gå att rubba dom övre kammarna så att man kan justera det där gapet

Men avståndet på mellanrummet går inte att göra nåt åt hur man än vrider och vänder på detta.
Avståndet är lika brett som klammret så jag måste ju få dit någonting som täcker mellanrummet, riktningen däremot går ju att justera / vrida till.

8 Senaste redigerad av Johan W (2012-05-16 18:02:42)

Knackar du in den mot motorn så vrider den sig neråt samtidigt på en orginal så räcker det oftas till, men annars så funkar det ju bra att göra som frederik skriver.

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

9

Jag har använt mig av ölburkar som jag har klippt remsor av och monterat dit...blankt och fint blir det ju om man använder insidan av burken.... ICQ/ag

10

Det blev plåtbitar av aluminium och två klammer på varje  ICQ/ab