Råkade hitta mätarkluster till bussen med varvräknare. De sitter dock inte standard i min buss. Någon som kan berätta för mig hur man monterar/får den att fungera då?
Ingen som vet? E den elektrisk eller e de en wire till vxllÅdan?
Eller e de en dum fråga?
borde vara el har aldrig sett en vajer,om du klurar ut vad som är vad på mätaren måste finnas på org krets chema (det är ju en orgmätare )kan man väll bara dra en egen kabel från tänd spole,brukar på mina bussar köpa en massa meter drag kroks kabel o dra från motor rum under bil till instrbrädan så har man när man behöver för extra utrustning 
Hej
Årsmodell på din buss?
en syncro 85a
1,9 l förgasaremotor
Hmm, det är bara från årsmodel 88 att Det är förbered. 
hur ser den här "förberedningen ut?"
Du säger alltså att jag bör ge upp planer på varvräknare?
Bussar tillverkade -88 o senare har ett annat elsystem där det mesta för extrautrustning är draget färdigt i kabelstammen under bilen.
Därmed inte sagt att du ska ge upp 
finns också en ruggig massa extrakabel draget för gud vet vad.
så om jag rensar bort lite av den skiten bör jag kunna smyga ner några fler sladdar.
men jag vill nog gärna anv en sån orginalare eftersom de finns o de e cleant med en orginalmätare. (inte så farligt dyra på tyska ebay heller.)
men vidare till frågan at hand. hur kopplas den in? slad till? o en jordkabel eller e de mer sofistikerat än så?
brukar behövas tändning (15 på spole) jord, en kabel till tänd spole (1 på tändspole=brytarspets )
sen en kabel för belysning..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
